گروه پژوهشی بهبود کمی و کیفی توت فرنگی راه‌اندازی می‌شود

مهدی ورمزیار، در گفت‌وگو با ایسنا ، از راه‌اندازی گروه پژوهشی بهبود کمی و کیفی محصول توت فرنگی با استفاده از فناوری‌های نوین در جهاد دانشگاهی واحد استان خبر داد.

وی افزود: این گروه پژوهشی در راستای تجاری‌سازی دستاوردهای نوین زیست فناوری کشاورزی و تبدیل علم به ثروت و همچنین در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی در این واحد راه اندازی شده است.

ورمزیار به محورهای فعالیت این گروه پژوهشی اشاره و بیان کرد: استفاده از فناورهای زیستی برای اصلاح و بهبود ارقام توت فرنگی از لحاظ صفات کمی و کیفی، بومی سازی دستاوردهای نوین زیست فناوری در راستای پتانسیل بالقوه استان و کشور، احداث و راه‌­اندازی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی کردستان، مدیریت مصرف آب در مزرعه، کاهش هزینه‌های تولید با استفاده از روش‌های نوین از محورهای فعالیت این گروه است.

وی در ادامه عنوان کرد: تولید نشاء عاری از پاتوژن به‌ صورت تجاری، اصلاح ژنتیکی ارقام سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه و پتانسیل عملکردی بالا، حفظ ذخایر ژنتیکی ارزشمند توت‌فرنگی استان کردستان، ارتقاء بهره‌وری تولید محصول توت‌فرنگی در استان و ارتقاء دانش تولید توت‌فرنگی در استان از اهداف راه اندازی این گروه پژوهشی بوده است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد کردستان ابراز امیدواری کرد با راه‌اندازی گروه پژوهشی بهبود کمی و کیفی محصول توت فرنگی با استفاده از فناوری‌های نوین، بتوان موجبات گسترش دامنه پژوهش­های کاربردی در زمینه فناوری­‌های نوین جهت حل مسائل و مشکلات خاص مناطق مختلف کشور را فراهم کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا