رونمایی از 8 کتاب فنی مهندسی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

در این مراسم که همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ترتیب یافت، هشت کتاب چاپ اول که تالیف یا ترجمه آنها با همکاری اعضای هیات علمی و محققان جهاد دانشگاهی امیرکبیر صورت گرفته، رونمایی شدند.
کتاب های 'مبانی طراحی و اجرای فیتوکپ در مراکز دفن پسماند' تالیف مشترک سید امیرناصر هراتی، مینا رضایی، سجاد رحیمی و عبدالله سمیعی بیرق، 'عناصر نادر خاکی (کلیات، استحصال و بازار)' تالیف عبدالله سمیعی بیرق، محمد مشکینی و علیرضا برزین، 'مکانیک خاک غیراشباع' اثر تالیفی 'لو مینگ' که توسط شهره محمدی به ترجمه درآمده، 'رفتار لرزه ای خاکها (دینامیک خاک)' تالیف 'کنجی ایشی هارا' و با ترجمه مشترک 'سید مجدالدین میر محمدحسینی و حسن سقایی از جمله آثاری بودند که امروز با حضور مولفان و مترجمان آنها رسما رونمایی و معرفی شدند.
'اصول بنیادی در طراحی بیو رآکتور' تالیف نورتون ج. مک دافی و با ترجمه مشترک فرزانه وهاب زاده، محمد حجار و الهام جلیل نژاد، 'شیمی صنعتی 1' تالیف مجید عبدوس، حسن علیجانی و یوسف فضلی، 'شیمی صنعتی 2' تالیف حسن علیجانی، مجید عبدوس و مهدی جولایی و 'مقدمه ای بر تصمیم گیری های چندمعیاره، تحلیل پوششی داده ها و ارتباط آنها' تالیف علیرضا علی نژاد و امیرصالح بهروزی نژاد نیز عنوان چهار کتاب دیگر رونمایی شده در این مراسم است.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر در این مراسم اظهار داشت: به دنبال ایجاد تغییراتی هستیم تا براساس استانداردها و جایگاه دانشگاه صنعتی امیرکبیر و سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، آثار وزین تری منتشر کنیم چراکه این آثار قرار است برای آیندگان حفظ شود.
دکتر مهدی ورسه ای افزود: تلاش ما از ابتدا استانداردسازی در طراحی جلد، داوری و مرجع دهی در عرضه کتاب بوده است و فروش اینترنتی، اصلاح فروشگاه، ارتباط با سازمان های بیرونی و ارتباط موثر با مجموعه دانشگاه صنعتی امیرکبیر از جمله برنامه های ماست.
وی به سابقه 30 ساله فعالیت جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر در حوزه نشر اشاره کرد و گفت: این سازمان از ابتدای فعالیت تاکنون بیش از 750 عنوان کتاب منتشر کرده که برخی از آنها حتی 40 تا 50 بار تجدید چاپ شده اند.
ورسه ای ادامه داد: با تمرکز بر حوزه فروش اینترنتی، موفق شدیم برخی آثار خود را در سطح بین المللی عرضه کنیم و تحقق رشد کیفی در کنار رشد کمی از مهم ترین رویکردهای ماست.
وی تاکید کرد: هیچ یک از کتابهای جهاد دانشگاهی صنعتی امیرکبیر، بدون گذراندن فرآیند داوری منتشر نمی شود.
سرپرست سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی نیز در این مراسم از فرآیند توزیع به عنوان مهم ترین چالش نشر دانشگاهی یاد کرد.
عادل تقوی همچنین به مشارکت و حضور فعال انتشارات جهاد دانشگاهی امیرکبیر در رویدادهای مرتبط با حوزه کتاب همچون جشنواره های کتاب فصل و کتاب ماه یا جشنواره های تخصصی همچون کتاب سلامت اشاره کرد.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر نیز در این مراسم، آمار کتاب های چاپ شده در این واحد طی سال 93 را 56 عنوان ذکر کرد و گفت: این کتابها در حوزه های فنی مهندسی و علوم پایه منتشر شده اند.
مجتبی آهنگر با بیان اینکه جهاد دانشگاهی امیرکبیر طی چندسال اخیر در زمینه انتشار کتاب، رتبه اول کشور را کسب کرده است، از انتشار 53 عنوان کتاب در 10 ماهه نخست امسال خبر داد.
به گزارش ایرنا، به گفته وی، از مجموع کتابهای چاپ شده جهاد دانشگاهی امیرکبیر در سال جاری، 23 عنوان اثر چاپ اول و 30 عنوان اثر تجدید چاپ بوده است و 8 عنوان کتاب چاپ مجدد و همچنین 6 کتاب چاپ اول نیز تا پایان سال در این مجموعه، منتشر خواهند شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا