بیست و هشتمین جشنواره بین المللی خوارزمی سه شنبه برگزار می شود

سیناپرس:  دکتر اکبری ،رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران  امروز صبح در نشست خبری که در ساختمان وزارت علوم برگزار شد، با بیان اینکه جشنواره بین المللی خوارزمی  به نوعی جایزه نوبل ایران محسوب می شود، اظهارکرد: جشنواره بین المللی خوارزمی مهمترین جشنواره علمی در ایران است و تمامی جشنواره های مشابه نوزادان و فرزندان این جشنواره به شمار می روند.

 

دکتر اکبری هدف ابر برگزاری سالانه این جشنواره را شناسایی و معرفی استعدادهای برتر، ایجاد بستری برای تعامل و گفت‌وگو میان اندیشمندان خارجی و داخلی و حمایت‌های مادی و معنوی از برگزیدگان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه 594 طرح در 16 گرایش به دبیرخانه بیست و هشتمین جشنواره بین المللی خوارزمی ارسال شد، افزود: از میان این طرح ها 243 طرح خارجی از 47 کشور و 351 طرح داخلی حضور داشتند.

در نهایت از این تعداد 35 طرح به کمیسیون های تخصصی و شورای داوران که اعضای آنها از برجسته ترین دانشمندان ایرانی هستند، راه یافتند و پس از بررسی‌های صورت گرفته 17 طرح شامل 10 طرح داخلی و هفت طرح خارجی برگزیده شدند.

به گفته دکتر اکبری تعداد طرح های خارجی ارسالی به  دبیرخانه بیست و هشتمین جشنواره بین المللی خوارزمی  دو برابر شده است.

برگزاری نشست بین المللی تکنولوژی با رویکرد توسعه پایدار

وی در ادامه از برگزاری نشست بین المللی تکنولوژی با رویکرد توسعه پایدار در پایان جشنواره خبرداد،تصریح کرد: این نشست با حضور دانشمندان داخلی و خارجی و مسئولان اجرایی مرتبط در 6 پنل با موضوعات فناوری آب، زمین، محیط زیست، گاز، نفت و تغییرات آب و هوایی بعدازظهر روز سه شنبه و روز چهارشنبه 12 و 13 اسفندماه جاری برگزار می شود.

دکتر اکبری بر عزم سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در پیگری رسیدن طرح های برگزیده در جشنواره های جوان و بین المللی خوارزمی به مرحله تجاری سازی تاکید کرد و ادامه داد: در همین ارتباط طرح های داخلی که در جشنواره امسال برگزیده شده اند در حوزه پژوهش های کاربردی و توسعه ای بوده و ار سوی شرکت های بخش خصوصی ارائه شده اند.

وی در ادامه از رسیدن حدود 62 درصد طرح های برگزیده تمامی ادوار جشنواره های جوان و بین المللی خوارزمی به مرحله نیمه صنعتی صنعتی خبرداد.

رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران تصریح کرد: برگزیدگان جشنواره های خوارزمی از تسهیلات ویژه ای همچون امکان ادامه تحصیل در دروه های تحصیلی بالاتر و معرفی به بنیاد ملی نخبگان برای استفاده از تسهیلات این بنیاد برخوردار می شوند.

وی در خصوص استفاده از امکانات آیین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر گفت: مطابق آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی برای برگزیدگان جشنواره خوارزمی، استفاده از تسهیلات ورود به دروه های تحصیلی برگزیدگان فقط با شرکت در آزمون و کسب 90 درصد نمره پذیرش برای کارشناسی و کارشناسی ارشد انجام می شود و سهم مشارکت هر فرد 50 درصد است. بیر بیست و هشتمین جشنواره بین المللی خوارزمی از ایجاد یک سازمان مردم نهاد (NGO) متشکل از برگزیدگان دوره های پیشین دو جشنواره بین المللی و جوان خوارزمی خبر داد.

تشکیل سازمان مردم نهاد برگزیدگان جشنواره های جوان و بین المللی خوارزمی

همچنین دکتر عبدالرضا صمیمی دبیر بیست و هشتمین جشنواره بین المللی خوارزمی در ادامه این نشست از شکل گیری سازمان مردم نهاد(NGO) با حضور بیش از هزار نفر برگزیده دوره های گذشته جشنواره های جوان و بین المللی خبرداد.

معاون توسعه فناوری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران افزود:این تشکل از وزارت کشور مجوز دریافت کرده و در حال عضوگیری از میان افرادی که تاکنون ثبت نام نکرده اند، است.

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا