آمادگی منطقه اقتصادی وزارت ارتباطات برای سرمایه گذاری بخش خصوصی

منطقه ویژه اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به لحاظ موقعیت استراتژیک از جمله نزدیکی به پایتحت (۴۰ کیلومتری تهران) و قرار گرفتن در مراکز مهم تولید و مصرف کالا و خدمات و مجاورت داشتن با مراکز اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و ارتباط مستقیم با شاهراه‌های مهم ارتباطی کشور (هوایی ، زمینی ، ریلی) مکان مناسبی برای سرمایه گذاری خصوصی داخلی و خارجی است که با تسهیل قوانین منطقه ویژه، باعث ایجاد تحول اقتصادی در منطقه و کشور می شود.

محمدعلی مختاری رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی پیام با بیان اینکه تکمیل و واگذاری فاز یک صنعتی منطقه ویژه اقتصادی پیام، به مساحت ۴۰ هکتار، با گذشت ۱۰ سال شکل گرفت و تکمیل شد، اظهار داشت: توسعه صنعتی فاز دو منطقه ویژه به مساحت ۵۶ هکتار  از اردیبهشت سال ۹۴ آغاز شد که طی مدت ۸ ماه با صرف هزینه بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال زیرساختهای مربوطه شامل تامین برق مطمئن از تولید و توزیع، آب و شبکه و تصفیه خانه فاضلاب و ایستگاههای فشار گاز و شبکه گاز رسانی، خیایان بندی ، پیاده رو سازی ، کانال جمع آوری ابهای سطحی و بلوار فضای سبز و ۱۲ هزار متر مربع سوله و استقرار پست بانک برای انجام فعالیتهای ارزی ریالی و …. برای حضور سرمایه گذاری بخش خصوصی آماده شده است.

وی تاکید کرد: سرمایه گذاران می توانند با استفاده از معافیت های گمرکی، اداری و مشوق های سرمایه گذاری با هزینه کمتر زمینه تولید با کیفیت و ایجاد اشتغال و صادرات را فراهم آورند.

رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی پیام، مزیتها و ظرفیتهای این منطقه را برشمرد و گفت: وجود فرودگاه بین المللی و امکان بهره گیری از کلیه تاسیسات و امکانات فرودگاهی، دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب، امکان بهره‌گیری از نیروی کار آموزش دیده و ماهر با مهارت فنی حرفه ای و تحصیل کرده از جمله این مزیتها است.

به گزارش مهر، مختاری به وجود انبارهای متعدد روباز و سرپوشیده اشاره کرد و افزود: امکانات و تجهیزات تخلیه و بارگیری، انبارداری و استقرار اداره کل گمرکات استان البرز گذرنامه، بانک ها، بیمه ها و… از جمله مزیتهای نسبی است که در کنار آنها بسته های مشوقی و حمایتی برای صنایع فناوری اطلاعات و های تک فراهم شده که سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از این تسهیلات، سود بیشتری در تولید محصولات با کیفیت حاصل و در بازار رقابت خارجی شرکت کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا