ورود 800 کیلو وات انرژی نو در مدار شبکه برق تهران در 3 سال گذشته

 عبدالحمید ارسطو روز سه شنبه در آیین راه اندازی نیروگاه فتوولتائیک خورشیدی با ظرفیت 20 کیلو وات در دانشگاه الزهرا(س) افزود: کشور به لحاظ انرژی خورشیدی، غنی است و استفاده از انرژی های نو می تواند به لحاظ زیست محیطی نیز برای کشور مفید باشد.
وی بیان کرد: اکنون حمایت های تشویقی برای سرمایه گذاری در زمینه انرژی های نو در نظر گرفته شده است که از جمله آن، انعقاد قراردادهای بلندمدت 10 تا 15 ساله خرید تضمینی برق از منابع تجدیدپذیر است.
ارسطو اظهار کرد: با توجه به سیاست های درنظرگرفته شده در خصوص خرید انرژی از منابع تجدیدپذیر، به ازای هر کیلو وات ، 977 تومان پرداخت خواهد شد که در مقایسه، متوسط فروش برق درکشور حدود 60 تومان است.
وی با اشاره به این که این مبلغ رقم قابل توجهی است، ادامه داد: انرژی های تجدیدپذیر در وضعیت عادی شرایط جوی، می تواند یک انرژی پایدار، پاک و مطمئن به ما دهد.
وی یادآور شد: سرمایه گذاری در حوزه انرژی های تجدیدپذیر در کشورهای اروپایی بیش از 10 برابر شده است، آمریکا نیز در سال 2014 میلادی 56 میلیارد دلار سرمایه گذاری در زمینه انرژی های خورشیدی با دو دیدگاه محیط زیست و قیمت منابع فسیلی داشته است.
ارسطو یادآور شد: سال گذشته سرمایه گذاری قابل توجهی در این حوزه از سوی وزارت نیرو انجام شد و در اعتبارات در نظرگرفته شده برای سال 95، در بخش انرژی های نو، منابع قابل توجهی دیده شده است. در برنامه پنج ساله کشور در خصوص انرژی های نو هدفگذاری و سیاستگذاری های خوبی شده است.
نیروگاه فتوولتائیک خورشیدی با ظرفیت 20 کیلو وات متصل به شبکه برق دانشگاه الزهرا (س) در پشت بام دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه با استفاده از 105 پنل پلی کریستال روی 35 استراکچرفیکس نصب و امروز سه شنبه 20 بهمن ماه با حضور مسئولان این دانشگاه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت نیرو راه اندازی شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا