طراحی پروژه حذف نیترات از آب آشامیدنی در پژوهشگاه مواد و انرژی

محمد پازوکی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران در پژوهشگاه مواد و انرژی مستقر در مشکین دشت فردیس، افزود: بر اساس این طرح، نیترات با قیمت مناسب از آب آشامیدنی حذف خواهد شد.وی افزود: خانواده ها هم به این درجه از آشنایی رسیده اند که آب هایی که مصرف می کنند دارای نیترات بالاست و روزبه روز این مساله بغرنج تر می شود که علت آن استفاده بی رویه از آب های زیرزمینی است.

وی افزود: اکنون تعدادی چاه حاوی نیترات بسته شده اند، اما هنوز برخی چاه هایی که به شبکه آبرسانی کرج ترزیق می شوند، دچار این مشکل است.
وی افزود: پژوهشکده انرژی و گروه محیط زیست با توجه به تخصص خود تصمیم گرفت تا در این زمینه یک قطب صاحب فناوری در کشور و حتی در منطقه بشود.
عضو هیات علمی پژوهشکده مواد و انرژی اظهارکرد: پژوهشگاه مواد وانرژی تصمیم گرفت در این زمینه به استان البرز کمک کند و زمین هایی که پتانسیل برداشت آب زیرزمینی دارند، از نظر مقدار نیترات موجود در خاک را بررسی کند. این اطلاعات می تواند به شبکه آبرسانی کرج کمک شایانی کند.
پژوهشگاه مواد و انرژی ایران وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در مشکین دشت فردیس مستقر است، یکی از مراکز مهم تحقیقاتی کشور است که پژوهشگران آن تاکنون دستاوردهای علمی فراوانی به ثبت رسانده اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا