ایلان ماسک هواپیمای الکتریکی می‌سازد

ایلان ماسک از جمله افرادی است در حوزه‌ی ساخت وسایل نقلیه‌‌ی برقی فعالیت بسیار زیادی دارد. او به تازگی اعلام کرده که قصد دارد هواپیماهای الکتریکی تولید کند تا بتواند بیش از پیش در حوزه‌ی وسایل برقی حضور داشته باشد. شرکت تسلا در حال حاضر در زمینه‌ی ساخت باتری هم فعالیت می‌کند و باتری‌هایی تولید کرده که می‌توان از آن‌ها برای تامین انرژی خانه‌ها استفاده کرد. این موضوع باعث شده که ایلان ماسک به فکر ساخت هواپیماهای برقی بیافتد.

ایلان ماسک قصد دارد جت برقی درست کند. 

ماسک قبلا گفته بود که زمان کافی برای اجرایی کردن ایده‌ی ساخت هواپیمای الکتریکی ندارد، اما این موضوع باعث نشده تا او روی ایده‌ی مسافرت‌های هوایی با انرژی‌های تجدیدپذیر کار نکند. ماسک به تازگی در پاسخ به این سوال که ایده‌ی بزرگ بعدی او چیست گفت که به ساخت جت‌های الکتریکی بیش از پیش فکر می‌کند. به نظر ماسک اکنون تکنولوژی به سمتی رفته که می‌توان این ایده را پیاده‌سازی کرد.

هواپیمای الکتریکی

رییس شرکت تسلا درباره‌ی ایده‌ی جدید خودش اطلاعات بیشتری منتشر نکرده است. این اولین‌باری است که ماسک به شکل مستقیم درباره‌ی ساخت جت‌های الکتریکی صحبت می‌کند. البته ورود به این حوزه سختی‌های خاص خودش را هم دارد و باید ببینیم که ماسک و تیمی که در اختیار دارد، به چه صورت وارد این حوزه می‌شوند.

البته ساخت جت الکتریکی برای فردی که شرکت تسلا و Space X را در اختیار دارد، کار دشواری به نظر نمی‌رسد.

‌منبع:دیجی کالا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا