کاشت درخت به مناسبت برگزاری اولین کنگره ملی آموزش عالی

برای نخستین بار، کاشت درخت پیش از برگزاری یک همایش، به منظور ترویج حفاظت از محیط زیست و جنگل های کشور امروز – دوشنبه- با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و رئیس دانشگاه تربیت مدرس، صورت گرفت. 
محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در این مراسم با تبریک ایام دهه فجر گفت: نخستین کنگره ملی آموزش عالی با هدف ساماندهی وضعیت نسبتا آشفته دانشگاه ها و آموزش عالی کشور برگزار می شود که امیدواریم نتایج موثری در آمایش و پالایش آموزش عالی کشور داشته باشد.
وی افزود: در جریان برگزاری جلسات هماهنگی همایش، یکی از اعضا پیشنهاد داد که به مناسبت برگزاری این همایش درخت کاشته شود و از این رو، قرار شد هزار درخت در محدوده پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس کاشته شود که امروز 60 درخت به صورت نمادین کاشته شد.
وی اظهار کرد: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز از این حرکت استقبال کرد و خواست که سایر همایش ها نیز این کار را دنبال کنند.
وی افزود: جامعه دانشگاهیان می توانند با کمک دانش و فناوری به روند اصلاح محیط زیست بپردازند و قطعا در این راستا، کاشتن درخت به عنوان بزرگداشت طبیعت و محیط زیست برای تمام دانشگاهیان اثرگذار خواهد بود.
رئیس دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به برگزاری اولین کنگره ملی آموزش عالی گفت: آموزش عالی در خدمت روند توسعه پایدار از محورهای اصلی این همایش است.
به گزارش ایرنا، در پایان مراسم معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست یک درخت به نام خود و یک درخت به نام 'تقی ابتکار' را در فضای پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس کاشت. همچنین، هر یک از اعضای هیات علمی دانشگاه و کنگره یک درخت به نام خود کاشتند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا