برگزاری جشنواره بین المللی خوارزمی در 17 اسفند، راه‌اندازی درگاه تجاری‌سازی فناوری

 دکتر فتح الله مضطرزاده در نشست خبری امروز، با بیان این که فعالیت‌های سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بر اساس اساسنامه تعریف شده است، افزود: فعالیت‌های این سازمان در دو بخش حاکمیتی و پژوهشی تعریف شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های حاکمیتی این سازمان، اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های جوان و بین المللی خوارزمی از جمله وظایف حاکمیتی این سازمان است که جشنواره بین المللی خوارزمی سال جاری در روز 17 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

مضطرزاده تعداد طرح‌های ارسال شده در این جشنواره را 628 طرح ذکر کرد و ادامه داد: از این تعداد 240 طرح از 24 کشور دنیا ارسال شده است.وی تعداد طرح‌های منتخب خارجی را 12 طرح دانست که 3 طرح از سوی محققان ایرانی مقیم خارج است.

 

ثبت مالکیت فکری در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی

رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران این سازمان را مسوول ثبت مالکیت فکری تا انتقال فناوری به بخش صنعتی اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر تعداد زیادی از مراکز اقدام به ثبت مالکیت فکری در کشور کرده‌اند که از این تعداد تنها مراکز معدودی در این زمینه فعال شده‌اند که یکی از آنها سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی است.

وی با تاکید بر این که سازمان در این حوزه نقش دیده‌بان فناوری در کشور را ایفا می‌کند، اضافه کرد: از این رو این سازمان در زمینه‌های ثبت مالکیت فکری، ارزیابی بنگاه‌هایی که اقدام به ارائه گواهینامه‌ها و تاییدیه‌های فناوری می‌کنند،ارائه گواهینامه سطح فناوری و انتقال فناوری فعال است.

مضطرزاده خاطرنشان کرد: در زمینه انتقال فناوری درگاهی به صورت آزمایشی در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی راه‌اندازی شده است که از طریق این درگاه افرادی که مایل به انتقال فناوری به بخش صنعتی هستند ثبت‌نام می‌کنند و این طرح‌ها به حوزه‌ها و بخش‌های مرتبط معرفی می‌شوند.

وی عنوان این درگاه را درگاه تجاری‌سازی فناوری ذکر کرد و گفت: این درگاه به زودی راه‌اندازی رسمی خواهد شد.

فعالیت‌های پژوهشی سازمان پژوهشی

وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی این سازمان خاطر نشان کرد: در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران طرح‌های ملی اجرایی شده است که از آن جمله می‌توان به طراحی و ساخت ماهواره مصباح اشاره کرد.مضطرزاده، ارائه نسل چهارم دستگاه همودیالیز از سوی محققان این سازمان را از دیگر پروژه‌های اجرا شده نام برد و یادآور شد: در حال حاضر در بسیاری از بیمارستان‌های کشور این دستگاه به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اقدام انجام شده از سوی مرکز رشد این سازمان، گفت: در مرکز رشد این سازمان 86 شرکت مستقر شده‌اند که از این تعداد 33 شرکت دانش بنیان شدند و در آینده نیز 13 شرکت دیگر این مرکز در زمره شرکت‌های دانش بنیان قرار خواهند گرفت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا