تغییر تاریخ پرتاب ماهواره جدید جدید کره شمالی

کشور کره شمالی در سال های گذشته تلاش کرده است تا گام های بلند و موثری در زمینه ارتقای توان خود در عرصه فناوری های فضائی و ماهواره ای بردارد و در همین راستا طراحان و دانشمندان این کشور موفق به طراحی و ساخت ماهواره های بومی شده اند.

عملیات پرتاب ماهواره ارتباطاتی جدید کره شمالی که قرار است توسط یک راکت ماهواره بر ساخت این کشور به مدار زمین ارسال شود در فاصله زمانی روزهای هشت فوریه ( نوزدهم بهمن ماه ) تا بیست و پنجم فوریه (ششم اسفند ماه) انجام خواهد شد .

به گزارش خبرگزاری یون هاپ در کره جنوبی ، دولت کره شمالی چندی پیش به طور رسمی اطلاع داده بود که قصد پرتاب ماهواره جدید خود به مدار زمین را داشته و تاریخ این عملیات نیز در فاصله زمانی بین نیمه دوم ماه فوریه اعلام شده بود .

بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده در این رابطه ، گویا تاریخ عملیات فوق الذکر تغییر کرده و این ماهواره ارتباطاتی که قرار است توسط یک راکت ماهواره بر ساخت کره شمالی به مدار زمین ارسال شود در فاصله زمانی روزهای هشت فوریه ( نوزدهم بهمن ماه ) تا بیست و پنجم فوریه (ششم اسفند ماه) انجام خواهد شد . در همین راستا دولت کره شمالی موضوع فوق را به طور رسمی به اطلاع سازمان بین المللی دریانوردی (IMO)  و آژانس دریائی سازمان ملل متحد رسانده است.

منبع: efe

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا