معاون وزیر: زیرساخت آموزشی اینترنت اشیا باید در دانشگاه ها شکل گیرد

دکتر امیرحسین دوایی در حاشیه رونمایی از اولین آزمایشگاه و پلتفرم (میکرو اکوسیستم) اینترنت اشیا در دانشگاه علم و صنعت ایران افرود: با فراهم شدن این هدف مهم، می توان شاهد کارهای بزرگ توسط نیروهای متخصص ایرانی در این زمینه بود.
وی بر لزوم ارائه دوره های آموزشی اینترنت اشیا در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: در حال حاضر برخی از فارغ التحصیلان دانشگاه ها با این موضوع مهم بیگانه هستند که این روند باید تغییر باید.
دوایی با اشاره به ضرورت فراهم آوردن شرایط لازم برای ورود دانشگاه ها به این حوزه برحسب ظرفیت ها و توانمندی های آنها، گفت: دانشگاه ها باید برحسب ظرفیت های خود در موضوعات مختلف مانند حمل و نقل و سلامت ورود پیدا کنند.
وی به کاربردهای اینترنت اشیا اشاره کرد و گفت: ایجاد کسب و کارهای جدید نوآورانه و بهره گیری مناسب از منابع از جمله کاربردهای این فناوری پیشرفته است.
دوایی از اتصال بیش از 50 میلیارد اشیا تا سال 2020 میلادی خبر داد و گفت: برای انجام این کار برزگ نیاز به ایجاد زیرساخت های مناسب است که کشور ما همگام با بسیاری از کشور در این مسیر حرکت می کند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایجاد زیرساخت و تدوین استانداردهای مناسب برای بهره گیری از این فناوری پیشرفته را برعهده دولت دانست و گفت: دولت باید این موضوعات را فراهم کند تا نیروهای خلاق و نوآور بتوانند زمینه بهره گیری آن را در کشور فراهم کنند.
وی با اشاره به این که با استفاده از فناوری اینترنت اشیا، بسیاری از اجسام واقعی اطراف ما دارای هویت اینترنتی می شوند، افزود: هویت اینترنتی اجازه می دهد که ارتباط بین اشیا و اجسام برقرار شود.
نسخه آموزشی و پژوهشی اولین آزمایشگاه و پلتفرم (میکرواکوسیستم) اینترنت اشیاء امروز یکشنبه با حضور معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مسئولان در پژوهشکده الکترونیک دانشگاه علم و صنعت رونمایی شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا