ساخت هواپیمای جت برقی تا پایان سال جاری میلادی

 مدیر شرکت تسلا که با طرح‌های نوآورانه و چالش برانگیز خود باعث شگفتی همگان شده در مورد طرح جدید شرکت تسلا عنوان کرد: یکی از اهداف بلند مدت شرکت تسلا توسعه فناوری هواپیماهای جت برقی با قابلیت نشست و برخاست عمودی از هر سطحی است.

مدیر شرکت تسلا از ایده پنهان و البته طرح آینده شرکت تسلا در کنفرانس خبری مربوط به پروژه هایپرلوپ این شرکت سخن به میان آورد.

اعلام طرح آینده شرکت تسلا از زبان الون ماسک در ابتدا باعث خنده خبرنگاران شد، اما وقتی آنها از جدیت مالک شرکت تسلا آگاه شدند خنده تبدیل به تحسین شد.مدیر شرکت تسلا در مورد زمان عملی شدن پروژه هواپیمای جت برقی عنوان کرد: ایده ساخت هواپیمای جت برقی سال‌ها قبل به ذهنم خطور کرد، اما با توجه به برنامه‌های اجرایی شرکت، احتمالا اجرای این پروژه کمی با تاخیر مواجه شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر چگونگی تامین انرژی موتورهای جت برقی گفت: با توجه به فناوری کنونی باتری‌های لیتیوم و محدودیت استفاده از آنها، قطعا در طرح هواپیمای جت برقی از سیستم باتری‌های معمولی استفاده نخواهد شد.

برای تامین انرژی الکتریکی موتورهای جت برقی از تکنولوژی سلول‌ سوختی هیدروژن با منبع ذخیره هیدروژن مایع در هواپیما استفاده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، طبق برنامه‌ریزی‌های شرکت تسلا، نمونه آزمایشی هواپیمای جت برقی تا پایان امسال تولید و آزمایش خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا