کمبود امکانات آموزشی و محدودیت بازار کار از چالشهای تحقیقات دریایی است

 دکتر امیرحسین جاوید اظهار داشت: با راهکارهای سودمند در راستای جذب دانشجویان به وسیله ارائه آموزش در سطح بین المللی و مشارکت مراکز دریایی خارجی، می توان قدم های مفیدی در رفع چالش های موجود در این زمینه برداشت.

وی اهمیت بهبود فضای کسب و کار در صنعت دریایی در راستای افزایش علاقه و انگیزه دانشجویان را یادآور شد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر شاهد سیاستگذاری شورای عالی صنایع دریایی در جهت حمایت از صنایع ساخت با هدف رونق بخشیدن به بازار کار صنایع دریایی هستیم.
جاوید به رشته های فیزیک دریا، شیمی دریا، سازه دریایی، معماری کشتی، آلودگی دریا، بیولوژی ماهیان دریا، بوم شناسی دریایی و جانوران دریا، به عنوان رشته های موجود در این دانشکده اشاره کرد و از تاسیس دو رشته محیط زیست دریا و هیدروگرافی در این واحد خبر داد.
وی با اشاره به روند نزولی در کمیت و کیفیت حوزه آموزش و تحقیقات دریایی، ابراز امیدواری کرد رفع تحریم ها در رونق این حوزه موثر باشد.
رئیس دانشکده علوم و فنون دریایی ادامه داد: در حال حاضر مشغول مذاکره جهت اخذ پروژه های متعدد از سازمان دریایی داخلی و خارجی هستیم و همچنین اولویت پایان نامه ها و تحقیقات در این دانشکده را در جهت رفع نیازهای صنایع مختلف دریایی کشور شمرد.
وی تصریح کرد: موج سازی دو بعدی، دوربین عکسبرداری با سرعت صدهزارم فریم در ثانیه، سیستم پرتو لیزری، کامپیوترهای چند هسته ای پیشرفته و آزمایشگاه هیدرولیک دریایی از جمله امکانات برجسته ای است که واحد علوم و تحقیقات در اختیار دانشجویان این واحد و سایر دانشگاه ها قرار می دهد.
وی ضمن اعلام آمادگی دانشکده علوم و فنون دریایی برای همکاری با انجمن های گوناگون مانند انجمن متخصصان محیط زیست ایران و انجمن مهندسی دریایی در راستای برگزاری سخنرانی های علمی و مسابقات دریایی، بیان داشت: در حال حاضر شاهد فعالیت های این انجمن ها در زمینه ارتقای سطح علمی جامعه نظیر برگزاری دوره های مختلف، ارائه تسهیلات جهت حضور دانشجویان در همایش های مرتبط و افزایش توانمندی و ایجاد انگیزه برای ورود به بازار کار توسط کمیته های دانشجویی هستیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا