تعیین اثر آنتی اکسیدان‌ها در بیماری مالتیپل اسکلروزیس

به گزارش باشگاه خبرنگاران محققان دانشگاه Hopkins  اظهار کردند که یافته‌های جدید آنان کارایی مهمی برای خانم‌ها دارد، مواد غذایی ضدالتهابی و دارای آنتی اکسیدان می تواند خطر بیماری عصبی مانند MS را کاهش دهد و یا کاهش پیشرفت بین افرادی که دارای چنین شرایطی است.
 
MS در بین خانم‌های بین سنین 20 تا 59 سال شایع است اگرچه این بیماری می تواند در هر سنی رخ دهد. تاثیرات این بیماری دو تا سه بار در زنان بیشتر از مردان است.
 
براساس گفته‌های دکتر Cassard و همکارانش شیوع بیماری MS در سال‌های اخیر منجر به ارائه نظریه مبنی بر اینکه مواد غذایی ضد التهابی و نقش مهمی در بهبود شرایط دارد، شد. 
 
برای این مطالعه دکتر Cassard و همکارانش ، 57 نفر از خانم های دارای سنین 18 تا 60 دارای BMI 30 و کمتر  را برای تاثیر مکمل‌های ویتامین D در این مطالعه به کار گرفتند. 27 نفر از این خانم های دارای بیماری MS و 37 نفر دیگر سالم بودند.
 
محققان دریافتند که به طور متوسط، زنان مبتلا به MS سطوح پایین تری از پنج ماده مغذی ضد التهاب و آنتی اکسیدان – مواد غذایی حاوی folat ، ویتامین E، منیزیم، لوتئین، zeaxanthin هستند و کورستین – در مقایسه با افراد سالم مصرف می کنند.
 
زنان مبتلا به MS دریافت روزانه به طور متوسط از 244 میکروگرم محصولات غذایی دارای فولات داشتند، مصرف متوسط محصولات غذایی دارای فولات رژیم غذایی برای افراد سالم 321 میکروگرم بود. مصرف روزانه توصیه شده folat در رژیم غذایی برای بزرگسالان 400 میکروگرم است.
 
متوسط مصرف منیزیم در روز برای خانم‌های مبتلا بهMS، 254 میلی گرم بود، در حالی که در گروه سالم مصرف متوسط منیزیم روزانه 321 میلی گرم بود.
 
در مقایسه با گروه شاهد، زنان مبتلا به MS همچنین درصد کمتری از  مقدار کالری خود را از چربی دریافت می کردند.
 
محققان می گویند یافته هایشان نشان می دهد اختلاف واضحی در مصرف مواد مغذی با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بین بیماران و افراد سالم وجود دارد.
 
 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا