یازدهمین همایش حفاظت و مرمت آثار تاریخی و تزئینات معماری

پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی وابسته به پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری و میزبانی دانشگاه هنر اسلامی تبریز «یازدهمین همایش دو سالانه حفاظت و مرمت آثار تاریخی و تزئینات وابسته به معماری» را با حضور اساتید ، صاحبنظران و دانشجویان رشته های مرتبط برگزار کرد .

علیرضا بهرمان دبیر علمی همایش با اشاره به تاریخچه ای از دو سالانه های  قبلی هدف از برگزاری این همایش را ایجاد یک فضای گفتمان علمی برای پژوهشگران رشته های مرتبط اعلام کرد.

بهرمان افزود : نزدیک به 180 خلاصه مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که توسط هیجده نفر ازهیات داوران بررسی و نهایتاً 67 چکیده مقاله مورد تائید قرار گرفت واز بین آن ها  25 مقاله برای ارائه در سخنرانی ها و تعداد 42 مقاله به عنوان پوستر انتخاب شدند که طی ششم و هفتم اسفند ماه در دو سالن سخنرانی مجزا در دانشگاه هنر اسلامی تبریزارائه شدند .

رئیس پژوهشکده هنرهای ملی (سنتی) کیفیت مقالات این دوره را ستود و گفت : مقالات ارزش علمی خوبی داشتند و مورد اقبال و استقبال محققین قرار گرفت  .

بهرمان در خصوص رشته باستان سنجی نیز گفت : سنجش آثار تاریخی با روش های علمی یکی از نیازهایی است که در دانشکده های باستان شناسی و حفاظت و مرمت مورد بررسی قرار می گرفت و خوشبختانه دانشگاه هنر اسلامی تبریز با برداشتن این گام رشته تخصصی آن را تاسیس کرده است .

وی افزود : انتظار داریم که فارغ التحصیلان این رشته با مجهز شدن به روش های علمی سنجش آثار تاریخی و فرهنگی گام موثری را در حوزه شناخت بهینه میراث فرهنگی بردارند.

اضافه می نماید در حاشیه این همایش شرکت کنندگان ضمن بازدید از نمایشگاه کتاب و کارگاه ها و آزمایشگاه های تخصصی حوزه مرمت از دانشکده معماری و شهرسازی این دانشگاه نیز بازدید نمودند .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا