گسترش همکاری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با صندوق حمایت از پژوهشگران

این تفاهم‌نامه در نشست مشترک دکتر فتح الله مضطرزاده، رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران با دکتر نصرت الله ضرغام، رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به امضا رسید.همکاری در زمینه اجرای 10 طرح تحقیقاتی و 10 طرح پسادکتری در راستای سیاست‌ها و اولویت‌های تحقیقاتی اعلام شده توسط سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از جمله توافقات به‌عمل آمده در این تفاهم‌نامه بود.

همچنین ایجاد لینک پورتال‌های دو مجموعه برای آگاهی از کارهای تحقیقاتی انجام شده و در دست انجام از دیگر توافقات صورت گرفته در این نشست مشترک بود.

دکتر ضرغام درخصوص بهره‌برداری اعضای هیات علمی از تسهیلات حمایتی صندوق اظهار کرد: با توجه به جمعیت متمرکز محققان و پژوهشگران سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بهره‌برداری این اعضا از صندوق متناسب نیست.

وی افزود: این صندوق به لحاظ مالی محدودیتی ندارد و هر اندازه بتوانید در چارچوب اولویت‌های تحقیقاتی کشور پروژه‌هایی ارائه دهید که مصوب شود، حمایت لازم را دریافت خواهید کرد.

دکتر ضرغام تصریح کرد: سرمایه هر کشوری سرمایه اجتماعی و انسانی آن کشور است و این دو اساس دارایی فکری هر کشوری را تشکیل می‌دهد و همین‌ها نیز اساس تولید ثروت برای اشتغال‌زایی و کارآفرینی به حساب می‌آیند.رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور اظهار کرد: در همین راستا متناسب با ظرفیت‌های پژوهشی بالقوه و بالفعل برنامه‌های حمایتی متناسبی را تعریف کرده‌ایم تا بتوانیم از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه علم و فناوری بهره ببریم.

دکتر ضرغام با بیان این که بنیاد نهادی پیشرو در جهت رساندن ایران به تولید علم و فناوری است، گفت: ماموریت این نهاد مدیریت، توانمندسازی و حمایت از تحقیقات به منظور تولید دانش و فناوری راهبردی در جهت تحقق اصل تولید ثروت است و در همین رابطه کادر اعتباری و هزینه‌های مرتبط با تحقیقات را در اختیار استادان قرار خواهیم داد.

وی افزود: عرق ملی، مذهبی و علمی و معرفتی توسط استادان عالم و علاقه‌مند به دانشجویان منتقل می‌شود و در همین رابطه تا کنون 21 استاد برجسته از دانشگاه‌های برتر کشور و در رشته‌های مهندسی انتخاب شده‌اند که به صورت پایلوت کار را آغاز کرده‌ایم تا پس از حصول نتیجه این کار در کل مراکز علمی و تمام تخصص‌ها و رشته‌ها توسعه پیدا کند.

در این نشست همچنین دکتر نسرین معظمی، استاد پژوهشکده زیست فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به ارائه شرح فعالیت‌ها و عملکردهای اخیر سازمان پژوهش‌های علمی وصنعتی ایران در قالب معرفی سازمان، اعضای هیات علمی، مجموعه‌ آزمایشگاه‌های مرجع، نهادهای بین‌المللی طرف عضو سازمان، مجلات تخصصی و پژوهشی، جشنواره بین‌المللی خوارزمی، مراکز بین‌المللی حامی جشنواره، آ‍زمایشگاه‌ زمینی ماهواره، معرفی طرح‌های ملی از جمله طرح میکروالگ، تولید ریزگردها و تکنولوژی نوین آب‌شیرین‌کن پرداخت.

بر اساس این گزارش، در این دیدار همچنین معاونان توسعه فناوری و نوآوری، تجاری‌سازی و انتقال فناوری و جمعی از اعضای هیات علمی و کارشناسان سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نیز حضور داشتند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا