نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی برگزیده دانشگاه تهران 11 اسفند برپا می شود

به گزارش ایرنا، دکتر ناصر معصومی در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: نمایشگاه یافته ها و دستاوردهای برگزیده پژوهش و فناوری دانشگاه تهران به مناسبت بزرگداشت هشتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تدارک یافته است و از امروز کار غرفه بندی نمایشگاه به اتمام می رسد.

وی افزود:بیش از 250 دستاورد پژوهشی برگزیده دانشگاه تهران در 102 غرفه در فضایی به وسعت دو هزار متر مربع در ضلع غربی دانشکده ادبیات و علوم انسانی به نمایش در می آید.

معصومی از ارائه بیش از 100 ایده در حاشیه این نمایشگاه خبر داد و گفت:برای اولین بار 12 ایده برگزیده شامل 6 ایده دانشجویی و 6 ایده اعضای هیات علمی معرفی خواهند شد.

رییس پژوهشگاه دانشگاه تهران یادآور شد:این دستاوردها در هفت حوزه علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، پزشکی و دامپزشکی، علوم اجتماعی و رفتاری، هنر و علوم انسانی ارائه می شود.

معصومی معرفی دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه تهران، آشنایی استادان، دانشجویان و دانشگاهیان از ظرفیت های یکدیگر به منظور افزایش همکاری های میان رشته ای، ایجاد انگیزه و امید و نشاط و نوآوری و خلاقیت در محیط دانشگاه، عرضه ظرفیت ها و قابلیت های دانشگاه تهران به مسوولان کلان کشور و استفاده از آن در جهت رفع نیازهای ملی را از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه برشمرد.

رییس اجرایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی برگزیده دانشگاه تهران همچنین گسترش ارتباطات با بخش های برون دانشگاهی و در نتیجه عقد قراردادهای همکاری مشترک با آنها و حرکت در مسیر اقتصاد دانش بنیان و تحقق اهداف تعریف شده در راستای تبدیل ایده به محصول و تجاری سازی را از دیگر اهداف این نمایشگاه عنوان کرد.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا