معاون رییس جمهوری: شرکت های دانش بنیان ایرانی به سمت برندسازی حرکت کنند

به گزارش ایرنا , سورنا ستاری در جمع کارآفرینان، نخبگان و صاحبان شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه ارومیه افزود: برندسازی در محصولات دانش بنیان ضروری است و این کار، علاوه بر افزایش استفاده داخلی در توسعه صادرات کالاها نیز نقش اصلی دارد.

وی اظهار کرد: اگر برندسازی برای محصولات ایرانی صورت گیرد، کشش بیشتری برای درخواست این محصولات از سوی کشورهای مختلف ایجاد می شود و صادرات و فروش این محصولات رونق پیدا می کند.

وی اضافه کرد: تامین تسهیلات بانکی و گمرکی و معافیت های بیمه ای و مالیاتی برای شرکت های دانش بنیان از جمله سیاست های تشویقی و حمایتی است که می تواند در راستای فعالیت مستمر و رو به جلوی این شرکت ها تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصاد دانش بنیان ضعف فرهنگ سازی وجود دارد که این خلا از دانشگاه ها تا بخش صنعت و اقتصاد به چشم می خورد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: شرکت های دانش بنیان موتور حرکت اقتصاد کشور به شمار می روند و در صورت نهادینه شدن فعالیت و اقدامات این شرکت ها، می توان شاهد ارتقای فرهنگ کارآفرینی و همچنین اشتغال جوانان دانش آموخته در کشور بود.

ستاری با تاکید بر لزوم ورود شرکت های بزرگ فناوری به صحنه اقتصاد افزود: با توسعه و ترویج و حمایت از شرکت های فناوری محور، می توانیم ضمن دستیابی به علوم و فن آوری روز دنیا به رشد و رونق اقتصادی کشور نیز کمک کنیم.

وی ادامه داد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت از شرکت های دانش بنیان را به شکل جدی در دستور کار خود قرار داده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه برنامه های سفر خود به آذربایجان غربی به همراه قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی در پارک علم و فناوری ارومیه حضور یافت و از نزدیک با فعالیت شرکت های عضو در این پارک آشنا شد و در جریان مسائل و مشکلات این شرکت ها نیز قرار گرفت.

همچنین ستاری از شرکت دانش بنیان پی هادی ارومیه و مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه بازدید کرد.

شرکت پی هادی از شرکت های فناوری محور آذربایجان غربی است که در زمینه های زیستی، پزشکی و فناوری های سلامت فعالیت های علمی و پژوهشی انجام می دهد.

مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی نیز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ارومیه بوده و از سال 1386 در دانشکده پزشکی در ساختمانی با مساحت 200 متر مربع آغاز به فعالیت کرده است.

این مرکز دارای شش آزمایشگاه مجهز شامل آزمایشگاه کشت سلولی، سایتومتری هیستوپاتولوژی، ژنتیک و مولکولاربیولوژی، نوروساینس، تجهیزات آنالیتیکال و تجهیزات معمول بوده و 10 نفر عضو هیات علمی با آن همکاری می کنند.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفری یکروزه به آذربایجان غربی وضعیت این استان را در حوزه فناوری مورد بررسی قرار داده و از ظرفیت های این بخش بازدید می کند.