رابطه کاهش وزن در میانسالی و ابتلا به زوال عقل

طبق تحقیقات پزشکی محققان کلینیک مایو ایالت مینه سوتا، افرادی که در دوره میانسالی وزن خود را از دست می دهند دارای ریسک بالای از دست دادن حافظه و مهارت های فکری که می تواند منجر به دمانس، از جمله بیماری آلزایمر شود، هستند.

محققان دریافتند از دست دادن ۵ کیلو وزن در هر ۱۰ سال ممکن است نشاندهنده افزایش خطر از دست دادن توانایی فکری تا ۲۴ درصد باشد.

دکتر رُزباد رابرتس، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «کاهش ناخواسته وزن ممکن است نشانه از دست دادن برخی عملکردهای فکری و مغزی باشد.»

به گفته رابرتس، در حدود ۵ تا ۱۵ درصد از افراد بزرگسالی که با کاهش وزن روبرو بودند، در حقیقت در مرحله ابتدایی از دست دادن توانایی فکری قرار داشتند.

به منظور انجام این مطالعه، رابرتس و همکارانش داده های حدود ۱۹۰۰ مرد و زن ۷۰ سال به بالا را از سال ۲۰۰۴ جمع آوری نمودند. قد و وزن آنها در دوره میانسالی از گزارشات پزشکی آنها استخراج شده بود.

در طول میانگین ۴ سال پیگیری وضعیت این افراد، ۵۲۴ نفر مبتلا به مشکلات حافظه و فکری بودند. اکثر این افراد مبتلا به دیابت، فشار خون بالا، سکته یا بیماری قلبی بودند.

به گزارش مهر،طبق این مطالعه، افرادی که دارای مشکلات فکری و حافظه ایی بودند، در هر دهه از دوره میانسالی شان تغییرات وزنی قابل توجهی داشته اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا