نیروگاه خورشیدی مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای اصفهان بهره برداری شد

این نیروگاه با صرف هشت میلیارد ریال اعتبار در یکهزار و 500 مترمربع مساحت احداث شده است و در هر ساعت یکصد کیلو وات برق تولید می کند.
پنل های خورشیدی این نیروگاه از نوع پلی کریستال است و از 400 پنل 250 واتی تشکیل شده است.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در آیین افتتاح این نیروگاه با اشاره به اهمیت استفاده از انرژی های خورشیدی و پاک گفت: استفاده از این انرژی ها در راستای تعهدات ملی و بین المللی و در جهت کاهش گازهای گلخانه ای است.
معصومه ابتکار افزود: استفاده از انرژی های پاک بویژه خورشیدی تا حد زیادی در کاهش آلودگی هوا موثر است و استفاده از این نوع انرژی باید در شهرها رونق یابد.
وی با بیان اینکه عملکرد شهرداری اصفهان در احداث این نیروگاه، مطلوب و موثر است، گفت: از شهردار و شورای شهر اصفهان برای این اقدام زیست محیطی تشکر می کنم و از آنها می خواهم که احداث نیروگاه های بیشتری را در سطح شهر در دستور کار قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه استفاده از انرژی پاک با طراحی جدید، کار موثری در زمینه اصلاح الگوی مصرف سوخت نیز محسوب می شود، تصریح کرد: سرمایه گذاری در بخش انرژی پاک کاملا توجیه پذیر است.
احمدرضا مصور معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان نیز در این مراسم گفت: این مجموعه قادر به تولید یکصد کیلو وات ساعت برق است در حالیکه مجموع نیروگاه های کوچک خورشیدی شهرداری اصفهان حدود 145 کیلو وات ساعت برق تولید می کنند.
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای از شهریور 1393 آغاز شد.
معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روز سه شنبه برای شرکت در همایش 'روز جهانی تالاب ها' و افتتاح چند طرح به اصفهان سفر کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا