لندن میزبان کنفرانس پیشرفت های جدید در نانومواد کربنی

سینا پرس: این کنفرانس که اول تا سوم سپتامبر ۲۰۱۴ (۱۰ تا ۱۲ شهریور ۹۳) در لندن برقرار است، به بررسی دستاوردهای نوین در سه حوزه اصلی نالوله های کربنی، فلورین و گرافین می پردازد.

نانومواد کربنی، به خاطر خواص ویژه گرمایی، شیمیایی و مکانیکی خود جایگاه منحصر به فردی در علوم نانو دارند. این خواص در حوزه های مختلفی از جمله مواد کامپوزیتی، ذخیره و تبدیل انرژی، حسگرها، داروها و نیز اجزای الکترونیکی در ابعاد نانو کاربرد دارند. سه حوزه اصلی در خصوص نانومواد کربنی که این روزها بسیار مورد توجه هتسند عبارتند از: نانولوله ها، فولرین ها و گرافین
.

نانولوله ها یکی از حوزه های بسیار جذاب در علوم نانو هستند که کاربردهای آن به طور روز افزون در حال گسترش است. ساختار شیمیایی نانولوله ها، کنترل خواص الکتریکی و نیز نحوه چیدمان این قطعات، توجه بسیاری از پژوهشگران را به خود جلب کرده است.

 

فولرین ها نیز یکی دیگر از کاربردهای نانومواد کربنی هستند که در سالهای اخیر در حوزه ابررسانایی ونیز چند حوزه دیگر مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین گرافین را شاید بتوان جدیدترین نانوماده کربنی دانست که آینده ای روشن در انتظار آن نشسته است. از سال 2004 به این سو، توجه بسیاری از پژوهشگران به این ماده جلب شده است. بسیاری از کارشناسان، گرافین را رقیبی جدی برای نانولوله ها میدانند که میتواند کاربردهای بسیار گسترده ای داشته باشد.

نانومواد کربنی در بسیاری از رشته ها مورد بررسی قرار می گیرد و در سری کنفرانس های معروف «گفتگو فارادی» (Farady Discussion) نیز مورد توجه ویژه قرار دارد. در همایش «پیشرفت های جدید در نانومواد کربنی» شرکت کنندگان از رشته های مختلف به تبادل یافته های جدید خود در  زمینه سه شاخه نانولوله های کربنی، فلورین و نیز گرافین خواهند پرداخت.

هدف از این همایش، فراهم کردن فرصتی برای پژوهشگران از رشته های مختلف (نظیر شیمی، علوم مواد و فیزیک) برای تعامل و تبادل دانش و یافته های جدید است.

به طور کلی، همایش هایی که در تحت عنوان «گفتگوی فارادی» برگزار می شود شکلی خاص دارد. ابتدا پیش از برگزاری سخنرانی، متن مقاله پژوهشی به همه شرکت کنندگان داده می شود. به این ترتیب همه افراد فرصتی برای مشارکت در گفتگو و حتی توضیح در مورد پژوهش های مرتبط خود می یابند. در پایان اصل مقاله و نیز گفتگوهای شکل گرفته در آن در ژورنال Faraday Discussion Themes منتشر می شود.

همایش کنفرانس پیشرفت های جدید در نانومواد کربنی اول تا سوم سپتامبر 2014 در لندن توسط انجمن سلطنتی شیمی بریتانیا برگزار خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت این همایش مراجعه کنید:

http://www.rsc.org/conferencesandevents/rscconferences/fd/fd173/index.asp

 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا