برآورد خسارت زمستان خشک امسال بر کشاورزی جهان

زمستان امسال در قاره اروپا با بارش کمی همراه بوده و این موضوع در کنار بروز ناگهانی هوای خشک و گرم در فصل زمستان ، سبب وارد شدن آسیب هایی بسیار جدی در حوزه کشاورزی شده است. به گفته کول دیرتی سخنگوی انجمن کشاورزان ایتالیا ، این موضوع خسارتی بالغ بر یک میلیارد یورو بر اقتصاد کشاورزی ایتالیا وارد خواهد کرد. بسیاری از کارشناسان مسائل آب و هوا و کشاورزی با مقایسه شرایط سال جاری میلادی و زمستان خشک و گرم امسال ، آن را با شرایط پیش آمده در سال 2007 میلادی مقایسه کرده و پیش بینی کردند شرایط محصولات کشاورزی کشورهای اروپائی در سال آینده نامطلوب باشد.

مهمترین دغدغه بسیاری از کشاورزان اروپائی ، تداوم شرایط کم آبی فعلی تا زمان فصل آتی کاشت محصول است که سبب وارد شدن خساراتی به کشت سویا و ذرت خواهد شد و از سوی دیگر ، این موضوع تبعاتی نا گوار در صنایع دامداری و تولید لبنیات دارد.

بر اساس گزارش انجمن کشاورزان ایتالیا ، شرایط محصولات کشاورزی در برخی از مناطق مهم این کشور که در تولید محصولات غذائی نقش موثری ایفا می کنند بسیار بحرانی است که در این میان مهم ترین این مناطق عبارتند از : پیه مونته ، لومباردی ؛ امیلیا روماگنا و ونه تو که در این مناطق تولید محصولات زراعی و کشاورزی ، وابسته به رود پو است .

در این میان مهمترین دغدغه بسیاری از کشاورزان اروپائی ، تداوم شرایط کم آبی فعلی تا زمان فصل آتی کاشت محصول است که سبب وارد شدن خساراتی به کشت سویا و ذرت خواهد شد و از سوی دیگر ، این موضوع تبعاتی نا گوار در صنایع دامداری و تولید لبنیات دارد.

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی کشور ایتالیا ، خشکی آب و هوای ماه دسامبر گذشته در 250 سال گذشته در این کشور بی سابقه بوده و این موضوع می تواند علاوه بر مشکلات فوق الذکر در حوزه کشاورزی و دامداری ، موجب کاهش محصول میوه ها شده و باغداران را نیز با دردسر رو به رو کند . بر اساس این گزارش ، محصولات باغ های ایتالیا در ماه ژانویه سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال های پیشین با کاهشی 60 درصدی رو به رو بوده است.

منبع: ansa

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا