گونه ناشناخته دایناسور 125 میلیون ساله در تایلند

تیمی بین المللی  از پژوهشگران دیرینه شناس به تازگی موفق به شناسائی گونه ای جدید و ناشناخته از دایناسورها شده اند .این کشف جدید در مناطق شمالی تایلند انجام شده و تیم مورد نظر با کسب مجوز ویژه از دولت تایلند اقدام به کاوش در منطقه کرده و نام این گونه جدید را به افتخار خانواده سلطنتی تایلند و با الهام از یکی از شاهزادگان انتخاب کردند .

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه ، دایناسور فوق الذکر سریندهورنا خوراتنسیس Sirindhorna khoratensis نام گرفته و بر اساس مطالعات انجام شده ، مشخص شد که وی از شاخه دایناسورهای موسوم به ایگوانادون Iguanadon محسوب می شود.  این دایناسور در حدود دو متر ارتفاع داشته و طول وی نیز نزدیک به شش متر بوده است . پژوهشگران با بررسی ابعاد این دایناسور تخمین می زنند که وزن سریندهورنا خوراتنسیس نزدیک به یک تن بوده است .

گفتنی است نام این دایناسور به افتخار شاهزاده خانم سریندهورن که در سال 2015 وارد شصت سالگی شده و علاقه بسیار زیادی به دیرینه شناسی دارد ، انتخاب شد . تیم پژوهشی فوق ؛ با حمایت های وی توانستند این گونه جدید دایناسور را کشف کنند. این دایناسور در فاصله زمانی 112 تا 125 میلیون سال پیش زندگی می کرده است.

منبع : efe