انجام سالانه 3000 پایان نامه در این دانشگاه

 دکتر احمد عریان در نشستی خبری اظهار کرد: تعداد زیادی از مجلات و مقالات الکترونیکی در پایگاه‌های science Direct موجود است که دانشجویان در تمام رشته‌ها می‌توانند از آنها استفاده کنند.

وی اضافه کرد: از سال 1390 تاکنون، بیش از 19 هزار پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری در کتابخانه‌های دانشگاه شیراز ثبت شده است. همچنین این دانشگاه سالانه 3000 پایان نامه در دست اجرا دارد و تولید علم برون‌ده و محصول سال به سال بیشتر می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: تعداد کل نشریات چاپی فارسی و نشریات چاپی لاتین در کتابخانه‌های دانشگاه شیراز تا سال 1394، به ترتیب 3 هزار و 688 و 6 هزار نشریه است و حدود 873 هزار و 710 کتاب الکترونیکی (E-book) درکتابخانه‌های این دانشگاه وجود دارد.

عریان افزود: حدود 4000 ژورنال بین‌المللی تخصصی مشترک هستیم که اساتید، دانشجویان و فرهیختگان می‌توانند از این منابع استفاده کنند و علاوه بر آن حدود 110 تا 120 کتاب گویا نیز در دانشگاه شیراز موجود است.

وی بیان داشت: مجلات علمی دانشگاه شیراز شامل 18 ژورنال و مجله (11 ژورنال به زبان انگلیسی و 7 ژورنال به زبان فارسی) است و در آینده نیز یک ژورنال به زبان عربی چاپ خواهد شد. از این تعداد، 6 ژورنال ISI و دارای درجه‌ علمی جهانی Impact factor و جزو ژورنال‌های در حال رشد است و 4 ژورنال در پایگاه‌های جهانی مانند اشپرینگر، ایندکس و 4 ژورنال هم مقالاتشان در دنیا توزیع و پخش می‌‏شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز ادامه داد: حدود 40 کتاب از اساتید و محققان این دانشگاه و خارج از این دانشگاه در مرکز نشر چاپ شده که بسیاری از این کتاب‌ها به عنوان کتاب سال هم انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک میلیارد تومان کتاب برای دانشگاه خریداری شد، از خرید 300 میلیون تومان کتاب خارجی از نمایشگاه بین‌المللی تهران خبر داد و گفت: دانشگاه شیراز در تولید علم وضع نسبتاً خوبی دارد و 4 تا 5 درصد نسبت به سال گذشته رشد را تجربه کرده است.

عریان گفت: سالانه حدود 1100 مقاله در ISI و 1500 مقاله در ISC و نیز بیش از این تعداد مقاله علمی، پژوهشی و علمی – ترویجی از اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی داریم. همچنین 1300 مقاله نیز از دانشگاه شیراز در اسکوپوس نمایه شده است.

وی ادامه داد: ما به سختی توانستیم از پایگاه‌های science Direct سرویس بگیریم و برای این موضوع، یک میلیارد دانشگاه و یک میلیارد وزارت علوم اعتبار اختصاص داده است و در آینده نزدیک قرارداد رسمی را با ناشران خارجی از جمله ناشر الزویر برای دسترسی کامل به مجلات و مقالات پایگاه science Direct آغاز می‌کنیم.

به گزارش ایسنا ،عریان گفت: خوشبختانه پس از برجام کشورهای مختلفی متقاضی ارتباط دانشگاهی با شیراز در زمینه تبادل دانشجو، فرصت مطالعاتی و دوره‌های کوتاه مدت و راه‌اندازی رشته‌های مشترک در حوزه مهندسی و علوم شده‌اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا