برداشته شدن تحریم ها فرصت مناسبی برای حفاظت از تالاب ها است

 مایکل موزر با اشاره به به نزدیک شدن روز جهانی تالاب ها تاکید کرد: بر این اساس به زودی شاهد همکاری های محکم تر موسسات بین المللی و بخش خصوص در راستای رسیدن به اهداف تعیین شده برای حفاظت از تالاب های ایران خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با توجه به شکل گیری کنوانسیون رامسر در سال 1971 در ایران، این کشور در سطح جهانی و منطقه قهرمان حفاظت از تالاب ها بوده است.
موزر دستاوردهای 10 سال اخیر ایران در خصوص مدیریت و حفاظت از تالاب ها را بسیار برجسته ارزیابی کرد و گفت: این روند موجب تغییر دیدگاه و نگرش در تصمیم سازان، مردم و افزایش همکاری های بین بخشی شده که از جمله نشانه های مثبت این دستاوردها است.
وی اظهار کرد: با این حال بسیاری از تهدیدات از جمله پروژه های توسعه ای کماکان باقی مانده و تغییرات اقلیمی در حال سرعت گرفتن است بنابراین ضرورت زیادی برای گسترش و توسعه این دستاوردها در سایر تالاب های کشور وجود دارد.
وی این امر را مستلزم حمایت های استراتژیک قوی در سطوح استانی و محلی دانست و گفت: تصویب قانون جدید در خصوص تالاب ها می ­تواند گامی اساسی در این زمینه باشد و امیدوارم به زودی شاهد تصویب ' استراتژی و برنامه عمل ملی حفاظت از تالاب ها' و به دنبال آن شکل گیری شورای بین بخشی ملی تالاب ها نیز باشیم.
موزر همچنین با اشاره به ویژگی­های اقلیمی کشور ایران توجه ویژه و درست به موضوع اقتصاد و قیمت گذاری آب و حرکت در این مسیر را از ضرورت­ های حفاظت پایدار از تالاب­ها در بلند مدت دانست و گفت: پرداختن به موضوع اقتصاد مرتبط با مدیریت مناطق حفاظت شده از الزامات رویکردهای جدید حفاظتی است.
مشاور ارشد بین المللی طرح حفاظت از تالاب های ایران گفت: تالاب های ایران گنجینه ای جهانی هستند و نیازمند توجه ویژه در سطح بین المللی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا