مراقبت از سالمندان با کمک روبات فلفل سیاه

این ربات هوشمند و انسان نما روز چندی پیش به طور رسمی در یک کنفرانس خبری در منطقه چیبا Chiba در نزدیکی شهر توکیو ، پایتخت ژاپن رو نمائی شده و به تازگی شرکت سازنده این روبات اعلام کرد که تولید انبوه و تجاری آن با هدف ارائه خدمات مناسب به سالمندان و بیماران آغاز شده است.

بر این  اساس مشخص شد که روبات انسان نمای فوق  دارای احساس بوده و قیمت آن 198 هزار ین برابر با یک هزار و 610 دلار آمریکا خواهد بود .

روبات فلفل سیاه قابلیت ارائه خدمات در حوزه های مختلفی از جمله تجارت ، خدمات اجتماعی و مراقبت های پزشکی از بیماران و سالمندان را دارد .

لازم به توضیح است که پیش از این 15 نمونه از روبات های فوق که به سیستم عامل اندروئید مجهز هستند در نمایشگاهی با عنوان دنیای فلفل سیاه 2016 Pepper World در شهر توکیو رو نمائی شده و به ادعای سازندگان این روبات ، فلفل سیاه قابلیت ارائه خدمات در حوزه های مختلفی از جمله تجارت ، خدمات اجتماعی و مراقبت های پزشکی از بیماران و سالمندان را دارد .

ربات های انسان نما ، ربات هائی هستند که ساختاری شبیه به بدن انسان داشته و در طراحی آن ها تلاش می شود تا ویژگی هایی مشابه انسان ها برایشان تدارک دیده شود . آن ها عموما مانند انسان ها راه رفته و قدم برمی دارند و دستان و انگشتانی مانند انسان ها دارند . هدف اصلی طراحی این نوع ربات ها ، همزیستی و همکاری با انسان ها است و طراحان ربات های انسان نما ، اعتقاد دارند که این ربات ها می توانند در امور مختلفی مانند کمک به نگهداری افراد پیر و سالخوره ، انجام تمرینات  ورزشی پزشکی ، ارائه خدمات داروئی و درمانی به بیماران و نگهداری از کودکان کاربری داشته باشند . روبات فلفل سیاه  با حمایت و پشتیبانی  موسسه مشهور سافت بانک Softbank ارائه شده است .

منبع: efe.

ترجمه : احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا