جشنواره بین المللی فیلم های علمی، پیوند سینماگران و اهل علم را تقویت کرد

 به گزارش ایرنا، سید ضیاء هاشمی شامگاه جمعه در حاشیه آیین پایانی نخستین جشنواره بین المللی فیلم های علمی اهواز در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) اهواز به رسانه ها گفت: این جشنواره از کیفیت و استقبال خوبی برخوردار بود و امیدواریم در گام های بعدی از همه جهات، ارتقاء یابد.

وی جشنواره بین المللی فیلم های علمی اهواز را از اقدامات علمی و فرهنگی وزارت علوم خواند و افزود: این جشنواره، با شور و نشاط مطلوبی برگزار شد و اساتید و دانشجویان خارجی و ایرانی برای برگزاری این کار بزرگ تلاش کردند.هاشمی با تجلیل از همکاری شبانه روزی هنرمندان در برگزاری این جشنواره، ادامه داد: سالن های دانشگاهی و سینمایی شهر اهواز و سایر شهرها میزبان این فیلم ها بود که با استقبال خوبی نیز روبرو شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان سخنان خود، ابراز امیدواری کرد که برگزاری این جشنواره به عنوان آغازگر جریان تولید فیلم های علمی باشد.

در آیین پایانی این جشنواره 13 برگزیده در بخش مسابقه اصلی داخلی و خارجی و پنج برگزیده در بخش های شبکه ارتقاء سینمای آسیا، انجمن نوبسندگان و منتقدان خانه سینمای ایران، انجمن مستندسازان سینمای ایران، هیات داوری دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز و هیات داوری استادان معرفی شد.
208 فیلم شامل 137 فیلم خارجی و 71 فیلم ایرانی در جشنواره بین المللی فیلم های علمی اهواز به نمایش درآمد.
مسابقه بین الملل این جشنواره شامل هفت بخش بود که در این بخش ها 38 فیلم ایرانی و 60 فیلم خارجی از کشورهای مختلف به معرض نمایش علاقه مندان گذاشته شد.بخش خارج از مسابقه نیز شامل برنامه های بزرگداشت، مرور بر آثار، نمایشگاه ویژه، بخش سینما و فوتبال، سینمای علمی برای کودک و نوجوان و برنامه های جنبی بود.
 این جشنواره از سوم اسفندماه آغاز و هشتم اسفندماه پایان یافت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا