آشنایی با سیارک سرس + فیلم

ناسا به تازگی به انتشار ویدیویی پرداخته و در آن با استفاده از عکس های به دست آمده از فضاپیمای داون (Dawn) برای بینندگان سفری مجازی به سیارک سرس (Ceres) را فراهم می کند. در این ویدیو، سیارک سرس با رنگ های بهبود یافته شده دیده می شود.

داون اولین سفینه با هدف مشاهده سرس است که این سیارک به عنوان بزرگ ترین جسم موجود در کمربند سیاره ای بین مریخ و مشتری در نظر گرفته می شود. این فضاپیما هم اکنون در آخرین مراحل ماموریت خود قرار گرفته و در مدار های پایینی این سیارک در حال نقشه برداری از آن است.

به این ترتیب تفاوت های ظریف در ظاهر سطح مواد قابل تفکیک بوده و علاوه بر این بینندگان می توانند به راحتی به مشاهده برجسته ترین دهانه ها نظیر دهانه اوکاتور (Occator) و کوه بلند و مخروطی آهونا مونس (Ahuna Mons) در این سیارک بپردازند.

داون اولین ماموریت با هدف مشاهده سرس است که به عنوان بزرگ ترین جسم موجود در کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری در نظر گرفته می شود. این فضاپیما هم اکنون در آخرین مراحل ماموریت خود قرار گرفته و در مدار های پایینی این سیارک در حال نقشه برداری از آن است. شایان ذکر است که فضاپیمای داون هم اکنون تنها 240 مایل با سطح سرس فاصله دارد.

منبع: techeblog

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا