تنها 38 درصد مردم دنیا با اینترنت سر و کار دارند

دیر زمانی از گسترش و همه گیر شدن اینترنت در سراسر جهان نمی گذرد ولی در همین زمان کوتاه این شبکه ارتباط بین المللی اطلاعات به اندازه ای در همه امور زندگی انسان تاثیر گذار بوده که بسیاری از حوزه های جامعه در صورت بروز اختلال در شبکه جهانی اینترنت ، برای ارائه خدمات خود با مشکل رو به رو می شوند .

به تازگی پژوهشگران با مطالعه و بررسی کاربران شبکه جهانی اینترنت به نتایج جالبی در این حوزه رسیده اند . بر این اساس  تنها سی و هشت درصد مردم در سراسر دنیا در سراسر عمر خود برای حداقل یکبار به صورت مستقل و بدون کمک دیگران به  اینترنت متصل شده اند . اطلاعات فوق توسط تیمی از پژوهشگران انجام شده و به تازگی توسط  Internet.org initiative  منتشر شده است .

عنوان این پژوهش "State of Connectivity: 2014 – A Report on Global Internet Access" به معنی گزارش وضعیت دسترسی به اینترنت جهانی و گزارش آن در سال 2014 است .

در این تحقیقات ، شرایط اتصال و دسترسی به اینترنت در سراسر جهان مورد مطالعه قرار گرفته و مشخص شده است که در این میان چه افرادی به شبکه جهانی اینترنت دسترسی داشته اند و چه کسانی امکان دسترسی به این خدمات را نداشته و در کل تجربه استفاده از اطلاعات اینترنتی را ندارند . در این پژوهش ها همچنین دلایل این موضوع نیز مورد توجه و مطالعه قرار گرفته است .  

موضوع بسیار مهم در این زمینه علاوه بر نبودن امکانات و زیر ساخت های لازم جهت استفاده از شبکه جهانی اینترنت در بسیاری از نقاط دنیا از قبیل عدم دسترسی به رایانه و خطوط اینترنت ، ، عدم برقراری ارتباط با این تکنولوژی از سوی طیف وسیعی از افراد میان سال و مسن است . مساله ای که از آن تحت عنوان بیگانگی با نو آوری یاد می شود ، دلیل اصلی این موضوع تلقی شده و البته در این گزارش ذکر شده است که بسیاری از افراد مسن و میان سال نیز در تلاش برای آشنائی با این فناوری بوده و در کلاس های آشنائی با کامپیوتر و اینترنت شرکت می کنند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا