ابتلا به سرطان به واسطه ساخت تراشه کامپیوتری

کارگران مراکز ساخت تراشه های کامپیوتری همواره در معرض بیماری های مرتبط با عوامل و مواد شیمیایی موجود در این مکان ها هستند. در همین راستا دادگاه اداری سئول به تازگی از ابتلا یک کارگر مشغول به کار در کارخانه تراشه سازی شرکت سامسونگ در کره جنوبی به بیماری سرطان تخمدان خبر داده است.

بنا بر گزارش ها، 200 نفر از کارگران حال حاضر یا سابق سامسونگ از بیماری های کشنده ای نظیر سرطان خون رنج می برند که تا کنون 76 نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

این دادگاه از مشاهده رابطه علی و معلولی قابل توجهی بین این بیماری و مقادیر بسیار پایین مواد شیمیایی سمی خبر داده است زیرا این کارگر که لی یون جو (Lee Eun-joo) نام دارد به دلیل قرارگرفتن در معرض این مواد شیمیایی در طول مدت زمان بسیار زیاد به این نوع از سرطان مبتلا شده است.

او سرانجام پس از حدود یک دهه مبارزه با این سرطان در سال 2012 میلادی درگذشت. لازم به ذکر است که او از سال 1993 و از سن 17 سالگی و به مدت 6 سال در این کارخانه مشغول به کار بوده است. این دادگاه بیان کرده است که چسب هایی که لی برای قرار دادن ویفر سیلیکون بر روی یک قالب سرب استفاده می کرده حامل ماده ای به نام فرمالدئيد بوده است. این ماده با نام کارسینوژن و فنول نیز خوانده می شود و به عنوان یکی از مواد ارتقا دهنده تومورهای سرطانی شناخته می شود.

این دادگاه همچنین بسیاری از سیستم های کاری این کارگاه به ویژه سیستم های مربوط به شب کاری و همچنین تهویه نامطبوع آنجا را نیز محکوم کرد. علاوه بر این به یک سازمان دولتی دستور داد تا خسارات وارده بر خانواده لی را نیز جبران کند. همچنین این دادگاه بیان کرده است که در زمانی که علت بیماری هنوز مشخص نشده است باید در زمینه تصمیم گیری برای جبران خسارات وارده کم تر سخت گیرانه عمل کند.

با این حال بنا بر گزارش ها، 200 نفر از کارگران حال حاضر یا سابق سامسونگ از بیماری های کشنده ای نظیر سرطان خون رنج می برند که تا کنون 76 نفر از آنها جان خود را از دست داده اند. آزمایش های به دست آمده از حدود 12 نفر از این 200 نفر نیز همین رابطه علی و معلولی یاد شده میان مواد شیمیایی و بروز بیماری های مختلف را تایید کرده اند.

با این حال سامسونگ به تازگی اقداماتی پیشگیرانه برای مبارزه با چنین رخدادهایی را انجام داده است اما هنوز هم در زمینه جبران خسارات کند عمل می کند.

منبع: Phys

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا