مازندران دومین مگاپارک علم و فناوری کشور معرفی شد

علی معتمدزادگان در نشست خبری جشنواره هوانوردی سیمرغ در ساری گفت: امسال به مناسبت دهه فجر، برگزاری نخستین جشنواره هوانوردی استان در شهرستان سیمرغ برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره یادواره شهدای پروازی استان همچون شهید کشوری و شهید ذبیحی است که ظرفیت‌های شهرستان سیمرغ به دلیل وجود دانشگاه علمی کاربردی "سکان" و مرکز رشد سیمرغ در این زمینه موثر خواهند بود.

رئیس پارک علم و فناوری استان مازندران با اشاره به برگزاری فن بازار در حاشیه جشنواره هوانوردی افزود: در این فن بازار 10 ایده نوآورانه قابل سرمایه گذاری و وارد شدن به کسب و کار هوایی پذیرش شده است و در حاشیه این جشنواره ارائه می‌شود و در مراسم اختتامیه از برگزیدگان ایده‌های نو تقدیر خواهد شد.

معتمدزادگان ادامه داد: در مراسم اختتامیه که در دانشگاه مازندران برگزار می‌شود در همایشی از خانواده‌های شهدای پروازی استان تقدیر و همچنین در این جشنواره معاونین علم و فناوری ریاست جمهوری و مسؤولینی از وزارت علوم نیز حضور خواهند داشت.

وی با تاکید بر این که پارک علم و فناوری مازندران به عنوان دومین مگا پارک کشور معرفی شده است، تصریح کرد: استان مازندران به دلیل داشتن 8 گروه تخصصی در خصوص صنعت هوانوردی همچون تولید پهباد، هاورکرافت، ابزارهای پرنده آموزشی و برق و الکترونیک مرتبط با هوا و فضا و به دلیل تامین زیرساخت‌ها برای تجاری‌سازی و گسترش صنعت هوانوردی در استان، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری پس از یزد پارک علم و فناوری مازندران را به عنوان دومین مگاپارک کشور معرفی کرده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان مازندران با اشاره به اینکه معاونت علم و فناوری در راستای توسعه زیرساخت‌های مختلف برنامه‌ریزی می‌کند و این ستاد می‌تواند در تجهیز فضاهای آزمایشگاهی، کارگاهی و همچنین مدرسه کسب و کار هوایی کمک کند، عنوان کرد: مدرسه کسب و کار هوانوردی در سیمرغ راه‌اندازی خواهد شد.

معتمدزادگان با بیان اینکه مرکز رشد سیمرغ یک بخش خصوصی است، ادامه داد: برای کاهش بار مالی دولت در ایجاد مراکز رشد توجه خاصی به بخش خصوصی شده است و برگزاری این جشنواره با حداقل حضور بخش دولتی انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر اینکه مازندران را با دریا، جنگل و گردشگری می شناسند، گفت: هوانوردی می‌تواند در خدمات شهری، امداد و نجات و حمل و نقل به عنوان قطب صنعت هوانوردی کشور معرفی شود این جشنواره می تواند یک مانور برای بخش خصوصی و مسؤولان استان باشد تا از این فرصت استفاده کرده و موجب رونق کسب و کار شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا