ساخت نسل جدید ریزتراشه های حافظه

تکنولوژی تلفن های همراه و استفاده از ریزتراشه های مختلف در این محصول سبب شده است که در دهه های اخیر شاهد سرعت حیرت آوری در تغییرات و پیشرفت های موجود در این حوزه باشیم . شرکت های مختلف فعال در حوزه سخت افزارهای ارتباطات همراه و موبایل سازی در حال مطالعه جهت ساخت و طراحی ریز تراشه هایی با قابلیت های بیشتر هستند که سبب کوچک تر شدن و بالا رفتن قدرت و سرعت محصولات این شرکت ها خواهد شد . به تازگی شرکت کره ای سامسونگ در اطلاعیه ای رسمی که روز گذشته صادر شد ، خبر از طراحی و ساخت میکرو چیپ هائی داد که به صورت کارت حافظه استفاده شده و در تلفن های همراه کاربری دارند . این کارت های حافظه که بر اساس آخرین تکنولوژی ریز تراشه ها طراحی شده اند ، از سرعت و ظرفیت بسیار بیشتری نسبت به نمونه های مشابه و مورد استفاده فعلی در بازارهای جهانی برخوردار هستند .

این کارت های حافظه که با نام The new Universal Flash Storage به معنی کارت حافظه جدید جهانی شناخته شده و به صورت مختصر UFS نامیده می شوند ، نخستین چیپ ست های دارای ظرفیت 128 گیگا بایت هستند  . این کارت حافظه جدید نسبت به انواع فعلی که در ظرفیت های 32 گیگا بایت و 64 گیگا بایت ساخته و طراحی شده اند ، دارای ظرفیت و سرعت بیشتری در حد دو برابر است .

خبر رسمی ارائه و ساخت این کارت های حافظه جدید ، روز گذشته به صورت رسمی در بیانیه ای که از سوی دفتر مرکزی کمپانی سامسونگ در شهر سئول کره جنوبی صادر شد ، مورد تائید قرار گرفت .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا