آیا اینتل عرضه اولین تراشه‌های 10 نانومتری را تایید می‌‌کند؟

شرکت اینتل در خصوص زمان‌بندی آغاز تولید محصول 10 نانومتری خود سکوت اختیار کرده است. اگر این شرکت روال معمول خود را ادامه داده و مانند گذشته، هر دو سال یکبار محصولات مبتنی بر فناوری‌های تولید جدید خود را به بازار عرضه کند، انتظار می‌رود که محصولات مبتنی بر فناوری 10 نانومتری شرکت، در دوره زمانی سه ماهه دوم سال 2016 میلادی معرفی گردد.

در این راستا، نشریه گُلف نیوز با طاها خلیفه، مدیر شرکت اینتل در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا،  مصاحبه‌ای انجام داده است که جالب توجه است. در این مصاحبه، طه خلیفه ادعا می‌کند که اولین پردازنده‌های 10 نانومتری اینتل موسوم به Cannonlake در اوایل سال 2017 میلادی معرفی خواهند شد.
اگر اینتل برنامه‌ریزی کرده است تا در اوایل سال 2017 میلادی تولید Cannonlake را آغاز نماید، این مفهوم را می‌رساند که حجم بالای تولید این محصول در سه ماه دوم سال 2017 آغاز می‌شود.
در واقع شرکت اینتل با عرضه تراشه‌های جدید، قابلیت‌های جدیدی را در راستای بهبود عملکرد عمومی، گرافیکی و سایر ویژگی‌های مورد نظر مشتریان برای خرید رایانه شخصی، مدنظر قرار می‌دهد.

به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، به‌علاوه وضعیت سهم بازار قدرتمند اینتل و حاشیه‌های سود آن، به خاطر برتری این شرکت بسیار زیاد است. با عرضه هرچه سریع‌تر فناوری‌های تولید جدید، این امکان برای شرکت اینتل فراهم می‌شود تا پیشگامی محصولات خود را با اتکا بر ادوات میکروی پیشرفته، در حوزه پردازش‌گرهای رایانه‌های شخصی حفظ کرده و آن را توسعه دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا