سهم بازار ICT در اقتصاد کشور در برنامه ششم توسعه باید سه برابر شود

دکتر مرتضی براری در جلسه ای در این پژوهشگاه افزود: کاهش شکاف دیجیتالی در استان ها می تواند راهگشای این موضوع باشد و ما را برای رسیدن به این هدف بزرگ کمک کند.وی نقش سرویس های دیجیتالی (CONTENT) را بسیار مهم دانست و گفت: سهم بازار دیجیتال کشور از پیامک ها و تماس تلفنی به شدت رو به کاهش است، لذا باید نقش سرویس های دیجیتالی از قبیل بازی، انیمیشن، تولید اپلیکیشن، سرویسهای خرید اینترنتی و…را جایگزین موارد مذکور کرد.

براری از پژوهشگاه خواست تا با ایجاد مدل تجاری در دانشگاه های استان ها، دانشجویان این مراکز علمی را با فضای کسب و کار دیجیتال آشنا کنند تا در استانها نیز این فضا شکل گیرد.
وی اضافه کرد: پژوهشگاه می تواند با برگزاری کارگاه های آموزشی و همکاری با بخش های خصوصی، می توانند این فضا را در استان ها ایجاد نماید.
براری، آمایش سرزمین را یکی از فعالیت های اصلی مورد نیاز برای رسیدن به این هدف دانست و گفت: با تحلیل توانمندی دیجیتالی استانها و شناخت نقاط ضعف و قوت می توان تعیین نمود که هر استان در چه زمینه ای می تواند قطب دیجیتال در کشور باشد.
وی بیان کرد: در مرحله بعد با استفاده از تحلیل و آمایش صورت گرفته می توان به استان کمک کرد تا با توجه به امکانات موجود به اهداف مورد نظر در پروژه کاهش شکاف دیجیتال دست یابد.
در ادامه این جلسه دکتر فسنقری معاون پژوهشکده سیاستگذاری و مدیریت راهبردی فاوا، با توجه به تحقیق و پژوهش های انجام شده در این پژوهشکده به تفصیل در خصوص اقتصاد دیجیتال به ارایه مدل پیشنهادی ساختار اقتصاد دیجیتال ایران پرداخت.
در این جلسه مقرر شد کمیته مشترکی میان پژوهشگاه و معاونت حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت شکل گیرد تا با همکاری دو حوزه، پروژه مشترکی به منظور رسیدن به توازن توزیع اقتصاد دیجیتال در کشور و توسعه فضای کسب و کار دیجیتال در استان ها انجام شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا