نگاه سخت افزاری صرف به مناطق ویژه علم و فناوری صحیح نیست

به گزارش ایسنا، دکتر وحید احمدی، دبیرکل شورای عالی عتف طی سخنانی در این نشست با اشاره به اینکه معاون اول رییس جمهور بر لزوم حرکت تمام استانها به سمت حمایت از فنّاوری تأکید دارد گفت: با وجود حمایت های دولت و استانداران باید تمام استان های دارای مجوز به هم کمک کنند و اگر استانی به راهکار مناسبی رسید در بقیه استان ها الگو شود.

وی خاطرنشان کرد: پیشتر اینگونه بود که عده ای می خواستند ایده ها و الگوهای فنّاوری غرب را در کشور پیاده کنند ولی امروز این روال در حال تغییر است و این امر برای ما مسوولیت ایجاد می کند.

احمدی اضافه کرد: در کنار این امر باید ارتباطات خارجی و داخلی را با حرکتی منسجم، علمی و منظم حفظ کنیم و تیم های تخصصی را برای بررسی موضوعات مختلف تشکیل دهیم.

معاون پژوهش و فنّاوری وزیر علوم، تحقیقات و فنّاوری ادامه داد: متأسفانه هنوز هم عده ای مناطق ویژه علم و فنّاوری را سخت افزاری می بینند در حالی که چنین نیست و باید از تمام ظرفیت های کشور حتی حوزه های فرهنگی و مذهبی نیز استفاده کنیم.

وی از تلاش و تکاپوی استان های دارای مجوز مناطق ویژه علم و فنّآوری برای پیشبرد طرح های استانها استقبال کرد و افزود: استان های دارای مجوز در این بخش، استان های پیشتاز در حوزه فنّاوری هستند.

احمدی گفت: خوشبختانه امروز تغییرات بسیاری در نگاه ها ایجاد شده و بدنه برخی از استان ها دارای انباشتی از ثروت انسانی و تجربی و مجموعه ای از نگرش های نو است و این نگرشها نیازمند همزایی متوازن و مدیریت نوین است تا به مرحله اجرا برسد که البته با توجه به پای کار بودن استانداران، امید زیادی برای رشد حوزه فنّاوری در کشور داریم.

در ادامه جلسه، دکتر محمد ابویی اردکان، قائم مقام دبیرکل شورای عالی عتف، مصوبات کمیسیون دائمی و جلسه هفدهم شورای عالی عتف در مناطق ویژه را ارائه کرد.

قائم مقام دبیرکل شورای عالی عتف در ادامه به حلقه های یادگیری تأکید کرد و افزود: جلسات هم اندیشی می تواند در یادگیری بیشتر و انتقال حلقه به حلقه یادگیری بسیار مؤثر باشد.

وی در ادامه سه موضوع اصلی همکاری استان ها، سیاست های پایه ای و اقدامات منسجم را به عنوان مبنای کار ذکر کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا