آخوندزاده خبر داد: پیش‌بینی 30 میلیارد تومان برای تحقیقات بزرگ پزشکی

به گزارش ایسنا ، دکتر"شاهین آخوندزاده" در حاشیه دومین نشست مراکز همکار سازمان جهانی بهداشت در محل هتل پارس کرمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مدت یک سال و نیم گذشته بیشترین فعالیت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، فراهم کردن شرایط پژوهش برای افراد محقق بوده است؛ شرایطی همچون مهیا کردن زیرساخت‌های لازم برای پژوهش، دسترسی مجدد به منابع الکترونیکی که قطع شده بود، حمایت از محققان و همچنین حمایت از محققان جوانی که پنج سال از سابقه استخدام آنها گذشته باشد.

 

 

 

وی افزود: هدف ما ضمن مستمر نگه داشتن فعالیت‌های محققین در سطوح مختلف، حرکت به سمت پروژه‌های بزرگ است.

 

آخوندزاده در ادامه تصریح کرد: سال گذشته 10 مطالعه هم‌گروهی با حمایت مالی وزارت بهداشت شروع شد و در کنار آن برای ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت ثبت بیماری‌های غیرواگیر در ایران فعالیتهایی آغاز و تاکنون 20 بیماری مانند ام اس، اختلالات روان‌پزشکی و… ثبت شده است.

 

 

قائم‌مقام معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: مقوله پژوهش هم برای سیاست‌گذاران امور بهداشتی و هم برای تامین زیرساخت‌ها اهمیت زیادی دارد.

 

 

 

آخوندزاده با اشاره به این که خوشبختانه سال آینده اتفاق جدید و خوبی در حوزه پژوهش علوم پزشکی انجام می‌شود و آن احیای مجدد سازمان حامی مالی طرح‌های تحقیقاتی به عنوان موسسه ملی تحقیقات علوم پزشکی کشور است افزود: برای این موسسه ردیف بودجه 30 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.

 

 

 

وی تاکید کرد: قرار است این 30 میلیارد تومان به پروژه‌های بزرگ علوم پزشکی در سطح ملی اختصاص یابد و به صورت رقابتی سالم از محققین حمایت کند ضمن اینکه هیچ یک از افراد موسسه مانند دبیر، اعضای هیات امنا و روسای کمیته‌های هفت گانه نباید طرح مصوبی در این موسسه داشته باشند تا بودجه به صورت شفاف در اختیار محققین قرار گیرد.

 

 

 

قائم‌مقام معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان به دلیل سابقه‌ای که دارد یکی از مراکز قوی علمی در سطح کشور است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا