گزارش ویدیوی از جلوه های ویژه پیشرفته فیلم جنگ ستارگان

مطمئنا از شنیدن این که جلوه های بصری سری فیلم های جنگ ستارگان هنوز هم یا گرافیک های کامپیوتری ساخته می شوند چندان متعجب نخواهید شد. با این حال دیدن تلاش های انجام شده در این زمینه به خصوص تبدیل انسان های واقعی به شخصیت های مجازی این فیلم خالی از لطف نخواهد بود.

در این ویدیو می توانید مشاهده کنید که حتی لحظه ای کوتاه در فیلم نیازمند اعمال اثرات متعدد و جزئیات فوق العاده زیادی است که انجام آنها تنها با استفاده از کامپیوتر ممکن می شود.

ویدیو های منتشر شده در زمینه ساخت شخصیت ها و جلوه های ویژه این فیلم نشان دهنده این است که تکنولوژی های به کار رفته در آن و همچنین تلاش های انجام گرفته در این زمینه بسیار پیچیده تر از تصور ما است. تصویری که مشاهده می کنید در واقع تفسیری از یکی از شخصیت های مجازی این فیلم به نام ماز کاناتا (Maz Kanata) است.

بازیگر واقعی این نقش به نام لوپیتا نیونگو (Lupita Nyong’o) برای انجام نقش خود لباس مخصوصی را پوشید که به ضبط تمامی حرکات و حالات چهره او می پرداخت. سپس تیم حاضر با استفاده از نرم افزارهای پیشرفته ویژگی های صورت ماز را با الگوبرداری از صورت لوپیتا اصلاح و بازسازی کردند.

با این حال علاوه بر ویدیو ارائه شده فایل های تصویری بسیار زیادی وجود دارند که نشان دهنده این هستند که تصاویر تولید شده توسط کامپیوتر بسیار بیش تر از آنچه انتظار دارید در فرایند تولید این فیلم استفاده شده اند. همچنین در این ویدیو می توانید مشاهده کنید که حتی لحظه ای کوتاه در فیلم نیازمند اعمال اثرات متعدد و جزئیات فوق العاده زیادی است که انجام آنها تنها با استفاده از کامپیوتر ممکن می شود.

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا