دیابت، عامل 60 درصد موارد قطع عمدی اندام هاست

به گزارش ایسنا ، دکتر طبایی در چهل و سومین گردهمایی معاونین پژوهشی جهاد دانشگاهی سراسر کشور در خرم‎آباد افزود: دیابت چهارمین علت مرگ در اغلب کشورهای توسعه یافته است.

 

وی ادامه داد: 370 میلیون نفر در دنیا در معرض ابتلا به بیماری دیابت هستند.

 

معاون جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران گفت: زخم دیابتی عارضه این بیماری است که نشان می‎دهد قلب و عروق و اعصاب نیز دچار مشکل شده‎اند.

 

طبایی اضافه کرد: 15 تا 25 درصد دیابتی‏‎ها به این زخم دچار می‎شوند و هر ساله یک تا چهار درصد دیابتی‎ها دچار زخم اندام می‎شوند.

 

وی اظهار کرد: متأسفانه زخم‎های پای دیابتی باعث قطع اندام شده و بیش از 60 درصد قطع اندام‎های عمدی براثر دیابت است که اهمیت پرداختن به این موضوع را روشن می‎سازد.

 

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران گفت: زخم دیابتی ممکن است از سرطان کشنده‎تر باشد و همچنین هزینه آن نیز بالاست.

 

طبایی افزود: در ایران این نوع زخم متولی خاصی در بهداشت و درمان ندارد و بیماران در سیستم درمانی سرگردانند.

 

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی سابقه هفت ساله در کلینیک زخم در واحد علوم پزشکی دارد و پروژه‎های متعدد تحقیقاتی در خصوص زخم و ترمیم انجام داده است.

 

طبایی افزود: سابقه ارزشمند استفاده از درمان‎های لیزری به عنوان یکی از روش‎های درمان زخم و ترمیم، وجود مرکز تحقیقات لیزر در واحد و… باعث شده مرکزی را طراحی کنیم که به تمام عواملی که باعث ایجاد بیماری در بدن می‎شوند بپردازیم.

 

وی بیان کرد: به طور کلی مرکز جامع ترمیم زخم و بافت در جهاد دانشگاهی را داریم که می‎توان در آن نوآوری داشت. باید این الگو را در استان‎های دیگر اجرایی کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا