تجهیز ۳۳بیمارستان به دستگاه «نویگیشن» ساخت محققان ایرانی

سعید سرکار، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در گفتگو با مهر گفت: در این مرکز شرکت های دانش بنیانی وجود دارند که همواره در راستای تولید تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور فعالیت می کند.

وی با تاکید بر اینکه این مرکز تحقیقات، الگویی برای سایر مراکز تحقیقاتی است، افزود: تا کنون این مجموعه موفق عمل کرده است زیرا محققان در این مرکز، از ابتدا هم به دنبال چاپ مقالات نبودند؛ هر چند که چاپ مقاله کار ارزشمندی است ولی رویکرد این مرکز، حرکت در مرز دانش و انجام کارهای تحقیقاتی است.

سرکار خاطر نشان کرد: دستگاه «نویگیشن» یکی از محصولات تولید شده در این مرکز بوده که تا کنون دو مدل از این محصول طراحی و ساخته شده است. این دستگاه برای جراحی گوش و حلق و بینی مورد استفاده قرار می گیرد.

سرکار بیان کرد: دستگاه «نویگیشن» خیلی پیشرفته است و در حال حاضر ۳۳ بیمارستان به این دستگاه مجهز شده اند. همچنین تا کنون ۲  هزار جراحی گوش و حلق و بینی با استفاده از این دستگاه انجام شده است.

وی دستگاه «نویگیشن» را با نمونه های خارجی مقایسه کرد و گفت: این دستگاه در مقایسه با نمونه های آلمانی و امریکایی برتری های خاصی دارد. همچنین طراحی و ساخت آن به طور کامل توسط محققان مرکز تحقیقات علوم و تکنولوژی پزشکی انجام گرفته است.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو اظهار داشت: از سوی دیگر، در حال حاضر ۵ محصول در حوزه پزشکی هسته ای توسط محققان این مرکز تولید شده و به بازار رسیده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا