همکاری جدید فضائی چین و آرژانتین

مجلس آرژانتین در نشست روز چهار شنبه خود قانونی تصویب کرد که بر اساس آن به چین اجازه داده شده است تا یک مرکز فضائی ردیابی  ماهواره ای را در آمریکای جنوبی تاسیس کند . گفتنی است بر اساس اطلاعات منتشر شده ،  این قانون با 133 رای موافق و 107 رای مخالف به تصویب اکثریت اعضای این مجلس رسید . 
بر این اساس چین در نظر دارد تا این مرکز ردیابی ماهواره ای را با صرف بودجه ای بالغ بر 300 میلیون دلار در منطقه Neuquen ساخته و استفاده کند . گفته می شود این مرکز در راستای پیشبرد برنامه های جاه طلبانه چین در اکتشاف ماه ساخته خواهد شد . 
در پی تصویب این قانون از سوی مجلس آرژانتین ، مسئولان چینی اعلام کردند که این مرکز فضائی تا سال 2016 آغاز به کار خواهد کرد . قرار است در این مرکز فضائی ، آنتن ردیابی ویژه و قدرتمندی با ارتفاع سی و پنج متر نصب شود که از آن در انجام پروژه های تحقیقاتی استفاده خواهد شد . گفتنی است ساخت این آنتن موضوع اصلی مورد مناقشه در مجلس آرژانتین بوده و نمایندگانی که به این پروژه رای مخالف دادند ، اعتقاد داشتند که این آنتن می تواند برای موارد جاسوسی و نظامی مورد سو استفاده قرار گیرد . 
قابل توجه است که در سال گذشته میلادی ، کشور آرژانتین به عنوان نخستین کشور حوزه آمریکای جنوبی موفق شد تا یک ماهواره بومی و کاملا تولید شده توسط متخصصان خود را طراحی کرده و به مدار زمین ارسال کند . این ماهواره ، ARSAT-1 نام داشته و یک ماهواره خدمات ارتباطی محسوب می شود . دولت آرژانتین با استفاده از ماهواره فوق الذکر ، خدمات اینترنت و تلفن ماهواره ای را در کشورخود و کشورهای شیلی ؛ اروگوئه و پاراگوئه ارائه می دهد . 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا