ادامه همکاری ناسا و روسیه در ایستگاه فضائی بین المللی

روز گذشته آلارد بیوتل Allard Beutel سخنگوی سازمان فضائی ناسا اعلام کرد : " ایالات متحده آمریکا در نظر دارد جهت انجام پروژه های علمی – تحقیقاتی  در ایستگاه بین المللی فضائی ، همکاری های گسترده ای را با روسیه و چند کشور دیگر داشته باشد . "  

گفتنی است پیش از این سازمان فضائی روسیه اعلام کرده بود که بر خلاف تصمیم گیری پیشین که خبر از قطع همکاری دو کشور در ایستگاه بین المللی فضائی می داد ، روسیه و آمریکا در ایستگاه بین المللی فضائی تا سال 2024 به همکاری های خود ادامه خواهند داد . این موضوع از سوی دولت آمریکا و سازمان فضائی ناسا نیز تائید شده است .

بیوتل در ادامه سخنان خود بر این موضوع تاکید کرد که ناسا از هر گونه همکاری با شرکای خارجی در ایستگاه بین المللی فضائی استقبال می کند . البته سخنگوی سازمان فضائی ناسا در مورد برنامه های اعلام شده فضائی روسیه که بر اساس آن قرار است یک ایستگاه بین المللی فضائی ساخته شده و روسیه بخش فعالیت های خود را از ایستگاه بین المللی جدا کند ، هیچ گونه اظهار نظری نکرد .

گفتنی است پیش از این در اخبار اعلام شده بود روسیه  دیگر تمایلی به صرف هزینه در ایستگاه بین المللی فضائی نداشته و بر ساخت ایستگاه بین المللی ویژه خود با همکاری چین و هند تمرکز کرده است . البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که همکاری های دو کشور در حوزه ایستگاه بین المللی فضائی به دلیل موضع گیری سیاسی دو کشور در ارتباط با بحران اوکراین به تیرگی کشیده شده بود .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا