اکتشاف عمیق ترین مناطق اقیانوس

بشر علی رغم پیشرفت های بسیاری که در حوزه علوم و اکتشاف داشته و در این راه توانسته قدم به فضا گذاشته و تحقیقات وسیعی در این حوزه انجام دهد ، هنوز قادر به دسترسی به بخش هائی از عمیق ترین قسمت های اقیانوس های موجود در دنیا نشده است و ناشناخته ها و موارد کشف نشده بسیاری در این حوزه وجود دارد . 
به تازگی مهندسان و طراحان ژاپنی موفق به ساخت و راه اندازی یک کاووشگر زیردریائی شده اند که قادر به دسترسی به عمق دوازده کیلومتری زیر اقیانوس ها است . اطلاعات منتشر شده درباره این زیر دریائی اعلام می کند که این دستگاه فوق پیشرفته در حوزه اکتشافات علمی کاربری داشته و می تواند با خود سرنشینانی را نیز به اعماق دریا منتقل کند . روزنامه خبری آساهی روز چهارشنبه در گزارشی مفصل ، به معرفی ویژگی های ساختاری و قابلیت های فنی این زیر دریائی پرداخت . 
این زیر دریائی که Shinkai 12000 نام دارد قادر به رسیدن به عمیق ترین نقطه موجود در دریاهای کره زمین است که در اقیانوس آرام قرار داشته و با نام حفره ماریانا Mariana Trench شناخته می شود . این حفره دارای عمقی برابر با 10 هزار و 911 متر است . 
گفتنی است پیش از این تلاش های دیگری از سوی سایر کشور ها جهت دسترسی به ساخت این تکنولوژی و امکان سفر به اعماق دریاها انجام شده بود که از ان جمله می توان به ساخت زیردریائی JAGO توسط پژوهشگران آلمانی در سال 2012 اشاره کرد . 
زیر دریائی ژاپنی فوق می تواند اطلاعات زیادی از گونه های جانوری و اکوسیستم مناطق عمیق و دور از دسترس دریاها را در اختیار پژوهشگران قرار دهد . 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا