گزارش ویدئوئی از جراحی دوقلوهای به هم چسبیده

بر اساس گزارش منابع خبری پزشکان بیمارستان کودکان تگزاس موفق شدند طی یک جراحی 26 ساعته ، دو دختر دوقلوی ده ماهه که از قفسه سینه به هم چسبیده بودند را جدا سازند .

نام این دختران ناتلی هوپ (Knatalye Hope) و آدلین فیث ماتا (Adeline Faith Mata) است که در تاریخ یازدهم آوریل سال 2014 و از طریق عمل سزارین به دنیا آمدند . این نوزادان از ناحیه سینه ، ریه ها ، دیافراگم ، روده کوچک ، روده بزرگ و لگن به هم متصل بودند .

تیم عمل جراحی این نوزادان متشکل از 12 جراح ، 6 متخصص بیهوشی ، هشت پرستار جراحی و تعدادی دستیار جراح بودند که 26 ساعت را صرف عمل جراحی و جداسازی این دو دختر دو قلو کردند . از این 26 ساعت ، 18 ساعت صرف عمل جداسازی شده و به طور جداگانه 5 ساعت بر روی بدن ناتلی کار شده و هشت ساعت بدن آدلین نیاز به کار داشته است .

قابل توجه است که جراحان ، این عمل جراحی را یک مارتن جراحی موفقیت آمیز عنوان کردند .  دکتر دارل کاس (Darrell Cass)، جراح کودکان ، دستیار مدیریت مرکز جنینی بیمارستان کودکان تگزاس و دانشیار گروه جراحی  کودکان و زنان و زایمان در کالج پزشکی بیلور ، در این رابطه اعلام کرد : این نخستین عمل جراحی دوقلوهای به هم چسبیده ای است که از وضعیت خاصی برخوردار بوده و با موفقیت انجام گرفته است .

این تیم جراحی چندین ماه پیش از عمل ، به آماده سازی مقدمات آن پرداختند . در حقیقت کارشناسان رادیولوژی یک مدل سه بعدی از اندام ها و ارگانسیم بدن این دوقلوها تهیه کردند تا جراحان بتوانند عمل را بررسی کنند و به نوعی ابتدا بر روی این مدل سه بعدی آزماشی انجام داده تا برای عمل اصلی آماده شوند تا پس از این فعالیت ها به عمل جراحی جداسازی واقعی بپردازند .

الیس ماتا (Elysse Mata) مادر این نوزدان در یک مصاحبه تلویزیونی اظهار داشت : من می خواهم که آنها یک زندگی عادی داشته باشند . من مشتاقانه منتظرم که پس از بهبود فرزندانم و بازگشت آنها به خانه ، لباس های رنگارنگ بر تن آنها کن م. من فقط هیجان زده هستم .

لازم به ذکر است که این دوقلوها تا زمانی که بهبود کامل پیدا کنند ، در این بیمارستان و تحت نظارت پزشکان باقی خواهند ماند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا