سیگار کشنده تر از چیزی است که تصور می‌کنید

نتایج این مطالعه گسترده نشان می‌دهد از هر 3 نفر سیگاری 2 نفر جانشان را به خاطر این عادت زیان بار از دست می‌دهند، اگر به کشیدن سیگار ادامه دهند.

نتایج این مطالعه که در نشریه BMC Medicine به چاپ رسیده است  نخستین مشاهده در یک مقطع جمعیتی گسترده است که نشان می‌دهد دو سوم مرگ‌ها با سیگار کشیدن مرتبط هستند.« ما می‌دانستیم که سیگار کشیدن بد است اما حالا ما شواهدی مستقیم و مستقل داریم که همه مطالعات کوچک در کوشه و کنار جهان را تائیدمی‌کند.» این را پرفسور «امیلی بانک» نویسنده ارشد این مقاله، استاد دانشگاه ملی استرالیا و مدیر علیم مرکز تحقیقاتی ساکس می‌گوید.اوا ادامه می‌دهد:« حتی با وجود نرخ بسیار کم سیگار کشیدن در استرالیا ما در یافتیم که سیگاری‌ها سه برابر بیشتر از دیگران در معرض خطر مرگ زودرس قرار دارند. همچنین مشاهدات ما نشان داد که سیگاری‌ها به طور متوسط 10 سال زود تر از غیر سیگاری‌ها می میرند.» تا پیش از مطالعات اخیر تصور بر این بود که نیمی از سیگاری‌ها بر اثر بیماری‌های مرتبط با سیگار می‌میرند اما مطالعات جدید تر روی زنان سیگاری در انگلستان، پزشکان انگلستان و انجمن داوطلبان سرطان آمریکا این رقم را بالاتر از 67 درصد نشان می‌دهد.

محققان این مطالعه می‌گویند نتایج مطالعه آنها نشان می‌دهد هیچ وقت برای ترک کردن سیگار دیر نیست و اهمیتی ندارد که شما چند ساله هستید و یا چقدر سیگار می‌کشید.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا