پیش بینی اعتبارات تحقیقات برای سال آینده 1.1 دهم درصد از تولید ناخالص ملی

محمد فرهادی روز پنجشنبه در حاشیه دومین کنفرانس مهندسی پزشکی در حوزه بیماری های قلب و عروق در جمع خبرنگاران افزود: دولت اعتبارات خوبی برای بخش های تحقیقاتی مراکز علمی، دانشگاهی پزشکی و غیر پزشکی و پارک های علم و فناوری دیده است.
وی اظهار کرد: بر این اساس جهت گیری ها در زمینه علم و پژوهش به گونه ای باشد که تحقیقات مورد نیاز کشور و در راستای رفع مشکلات، موانع و خواست دستگاه های اجرایی باشد، البته لزومی ندارد که این تحقیقات توسط دانشگاه ها انجام شود بلکه باید شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری شکل گیرد.
فرهادی تاکید کرد: یکی از عرصه های مهم تحقیقاتی و نوآوری، بحث مهندسی پزشکی در ابعاد مختلف نانو تکنولوژی، بیوتکنولوژی، بایومکانیک و بایو متریال است که می توانند انواع و اقسام پروتزها را تولید کنند و در دارو رسانی نقش داشته باشند.
وی ادامه داد: این فناوری ها در ساخت انواع مختلف اندام ها مانند مفصل نقش دارند، پروتزهایی که برای شنوایی و بینایی مورد نیاز هستند یا پوست مصنوعی که اکنون در عرصه مهمی قرار دارد از طریق همبستگی میان پزشکی و مهندسی شکل می گیرد.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: ایجاد رشته های بین رشته ای که با وجود رشته های تحصیلی مهندسی پزشکی، وجود مراکز تحقیقاتی و ارتباط آنها با حوزه پزشکی روز به روز گسترده تر می شود ، الزامی است،از سوی دیگر بحث های مهندسی و علمی مطرح است که با در کنار هم بودن می توانند نمونه های پزشکی خوبی تولید کنند.
وی گفت: لذا برگزاری چنین همایش هایی می تواند بسیار راهگشا و الگو باشد، بحث هایی که در این همایش مطرح می شود، کار تحقیقاتی آن در محیط های دانشگاهی انجام، نمونه آن در مراکز رشد ساخته و بعد به سمت تولید انبوه پیش می رود.
فرهادی اظهار کرد: به عنوان مثال انواع رگ با روش های کم تهاجمی ساخته شده اند که برای عروقی که خون رسان به قلب هستند اما به علت رسوبات بسته شده اند استفاده می شود، مطالعات آن انجام، نمونه هایی ساخته و از مدل های حیوانی استفاده شده که می تواند روز به روز افزایش یابد.
 دومین کنفرانس مهندسی پزشکی قلب وعروق 1 و 2 بهمن ماه در سالن همایش های بین المللی صدرا برپا است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا