در این صدف به جای صدای دریا به صدای فضا گوش کنید

این سازه حلزونی شکل که همواره در حال جابجا شدن است فضایی را برای تجربه شهودی مسیر ۱۹ ماهواره که در مدار زمین می چرخند فراهم کرده است. سازه مذکور با استفاده از ۳۵۰۰ فوت مربع (معادل حدود ۳۲ متر مربع) صفحه آلومینیومی ساخته شده که با جت آب بریده شده اند. بیش از ۱۰۰ عدد از این صفحات در کنار هم قرار گرفته و به هم پرچ شده اند تا تونل خمیده آلومینیومی را بسازند.

nasa2

بلند گو در شعاع ۹ متری و در فضای داخلی سازه نصب شده و توسط هنرمند و آهنگساز شین مربک، برنامه ریزی شده اند تا به صورت همزمان صدای ماهواره ها را دریافت، تبدیل و پخش کنند.
معمار این سازه می گوید: “سوراخ های روی ورق های آلومینیومی که مسیر حرکت ماهواره را شبیه سازی می کند، صدای ماهواره ها را اکو کرده وبا نزدیک شدن به ناحیه ی باز وسط حلزونی صدا به اوج خود می رسد. سوراخ ها علاوه بر اکو کردن صدای بلند گو و کاهش سرو صدای بیرون باعث کاهش بار وارده به سازه در اثر وزش باد می شوند”.

nasa3

سازه ی حلزونی ناسا برای اولین بار تابستان امسال در فستیوال علم جهانی در شهر نیویورک ظاهر شد و قرار است در فصل بهار در شهر سن مارینو ایالت کالیفرنیا در باغ گیاه شناسی کتابخانه هانتینگتون به ساحل بنشیند.

منبع:علمنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا