جزئیات هشت جایزه جشنواره چشم‌پزشکی و علوم بینایی شمس تشریح شد

به گزارش ایسنا ، دکتر مرتضی مواسات، دبیر جشنواره چشم‌پزشکی و علوم بینایی شمس با اشاره به جزئیات برگزاری جشنواره گفت: این جشنواره در دو دسته رقابتی و غیررقابتی برگزار می‌شود که در دسته غیررقابتی بخش‌هایی چون اعطای نوع‌دوستی و پیشگیری از نابینایی، نشان خدمت و مسؤولیت‌پذیری حرفه‌ای و اجتماعی، دانشمند برتر، ادیب چشم‌ پزشکان، چشم پزشکی پارسی و بانوی چشم پزشکی در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان این‌که بالاترین جایزه این جشنواره جایزه طبیب‌دیدگان نام دارد، اظهار کرد: این نشان به پاس خدمات ارزشمند پروفسور محمد قلی شمس در زمینه‌ ریشه‌کنی تراخم در جنوب ایران به نام ایشان اعطا می‌شود.

 

دبیر جشنواره چشم پزشکی و علوم بینایی شمس با تاکید بر این‌که اعطای جایزه بانوی چشم‌ پزشک در هفتمین دوره این جشنواره اضافه شده است، خاطرنشان کرد: جایزه دکتر علی اصغر خدادوست که از مفاخر چشم پزشکی ایران به‌ شمار می‌رود، به محققان این حوزه اعطا می‌شود.

 

وی اعطای جایزه نشان آموزگار را به نام دکتر سید حمید سجادی دانست و یادآور شد: دکتر سجادی از بنیان‌گذاران موج سوم چشم پزشکی نوین در تاریخ معاصر ایران است.

 

مواسات همچنین با تاکید بر این‌که نشان دانشمند برتر به نام دکتر غلامعلی پیمان اعطا می‌شود، ادامه داد: دکتر پیمان از مشاهیر چشم پزشکی جهان به شمار می‌رود و از جمله دستاوردهای علمی وی می‌توان به ابداع عمل جراحی لیزیک و 149 اختراع و ابداع ثبت شده در آمریکا اشاره کرد.

 

دبیر هفتمین جشنواره پزشکی و علوم بینایی شمس با اشاره به بخش رقابتی این جشنواره یادآور شد: بخش‌های ابداع یا اختراع برتر، کتاب و پایان‌نامه‌ برتر، نوآوری برتر در روش جراحی، مقاله برتر فارسی و انگلیسی، طرح پژوهش برتر و بخش دانشور جوان از جمله بخش‌های رقابتی این دوره از جشنواره به شمار می‌رود.

 

مواسات گفت: این جشنواره با هدف تجلیل و تشویق دانشمندان و محققان، معرفی پروژه‌های برتر علمی و پژوهشی و ایجاد انگیزه برای شکل‌گیری و هدایت پژوهش‌های جدید برگزار می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا