انجام دومین دور پیاده‌روی فضایی سکنه ایستگاه فضایی بین المللی

به گزارش ایسنا، باری ویلمور و تری ویرتس از ناسا روز گذشته (چهارشنبه) ساعت 11:50 به وقت گرینویچ (15:20 دقیقه به وقت تهران) برای انجام کارهای کابل‌کشی و روغن‌کاری در بخش Canadarm2 ایستگاه از مدارگرد خارج شدند. این فضانوردان پس از شش ساعت و 43 دقیقه پیاده‌روی موفقیت‌آمیز، دوباره به همکارانشان در داخل ایستگاه بین‌المللی ملحق شدند.

 

عملیات آن‌ها برای آماده‌سازی ایستگاه جهت دریافت یک جفت مبدل اتصال بین‌المللی انجام شد.

 

فضانوردان همچنین ماژول Tranquilityرا برای انجام مقدمات لازم، جهت اتصال ماژول چندمنظوره «فعالیت قابل ارتقای بیگلو» (BEAM) به ایستگاه آماده کردند؛ این ماژول چندمنظوره، اواخر سال جاری و سوار بر کپسول باری دراگون، به ایستگاه فضایی منتقل خواهد شد.

 

این دومین پیاده‌روی طی پنج روز اخیر برای ویلمور و ویرتس بوده و سومین پیاده‌روی برای روز یکشنبه (10 اسفند) برنامه‌ریزی شده است.

 

«ویرتس» نیمی از پیاده‌روی روز گذشته را صرف روغن‌کاری چفت‌ها و براکت‌های روی بازوی رباتیک غول پیکر ایستگاه فضایی کرد؛ وی و ویلمور همچنین کابل‌های نیرو و داده بیشتری را بر روی ایستگاه نصب کردند.

 

این کابل‌کشی اضافی برای الحاق کپسول‌های سرنشین‌دار در حال ساخت آمریکا مورد نیاز خواهد بود. ناسا امیدوار است کپسول‌های اسپیس‌ایکس و بوئینگ در سال 2017 پروازهای خود به ایستگاه فضایی را آغاز کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا