حذف یارانه سوخت، راه‌حل مقابله با گرمای جهانی است

 «جیم یانگ کیم»، رئیس بانک جهانی معتقد است که حذف یارانه‌ از سوخت‌های فسیلی و تعیین مالیات برای مصرف کربن، راهکار موثر برای مقابله با گرم شدن جهان و جبران پیامدهای سوء آن است.وی در گفت‌وگویی با روزنامه گاردین تاکید کرد: هم‌اکنون کشورهای فقیر فشار پای تغییرات جوی را بر گلوی خود احساس می‌کنند و تعیین مالیات برای مصرف کربن و حذف فوری یارانه سوخت فسیلی برای جبران پدیده گرمای جهانی ضروری است.

کیم پیش‌بینی کرده است که تعیین مالیات برای مصرف کربن به عرصه بهره‌گیری از فناوری‌های پاک رونق خواهد داد، فشار فقر را از دوش مردم کشورهای در حال توسعه برخواهد داشت و در عین حال از افزایش گرمای جهانی پیشگیری خواهد کرد.

به گزارش روزنامه گاردین، کیم تاکید کرد: ارائه یارانه به متقاضیان برای استفاده از زغال سنگ، نفت و گاز منجر به افزایش مصرف می‌شود و اکنون زمان آن رسیده که روند ارائه یارانه برای سوخت‌های فسیلی را متوقف کنیم.

رییس بانک جهانی با اشاره به برخی از کشورها از جمله کره‌جنوبی که برای مصرف کربن مالیات تعیین کرده‌اند متذکر شد که این راهکار، هزینه استفاده از سوخت فسیلی را بالا می‌برد و مشتریان و کمپانی‌های تجاری را به مصرف سوخت‌های پاک ترغیب می‌کند.

وی تصریح کرد: برنامه بانک جهانی علاوه بر حذف یارانه سوخت و تعیین مالیات بر کربن همچنین شامل مصرف بهینه انرژی، اقداماتی برای کشاورزی سبزتر و تغییراتی برای کمک به کاهش آلودگی در شهرها می‌شود.کیم هشدار داد: پیامدهای سوء تغییرات جوی و گرمای زمین بیشتر گریبانگیر کشورهای در حال توسعه و فقیرتر می‌شود.

بنابراین گزارش، بانک جهانی در نشست پاریس سازمان ملل که با هدف رسیدن به توافق جهانی برای مقابله با تهدید تغییرات جوی در ماه دسامبر سال جاری (2015) برگزار می‌شود، حضور خواهد داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا