اشعه های رادیویی و مایکروویو عامل اصلی سرطان است

دانشمندان دریافتند که اشعه های منتشر شده از این دیوایس ها باعث استرس اکسیداتیو در سلول ها و آسیب به DNA و دیگر اثرات بیولوژیکی به صورت ایجاد اکسیژن فعال (ROS) و دفاع آنتی اکسیدانی می شود. دانشمندان اکراینی و امریکایی با تحقیقات متوجه شدند که از هر صد نفری که در معرض تابش این امواج با شدت کم قرار می گیرند ۹۳ نفر اکسیداتیو در سیستم های بیولوژیکی را تجربه می کنند.

اشعه های رادیویی موبایل، مودم های WiFi و رادیو ها خطری جدی برای سلامتی بشر به شمار می روند.

رادیکال های آزاد اکسیژن از ریسک فاکتورهای اصلی در بسیاری از بیماری های انسان مثل بیماری های نورودجنرتیو است. رادیکال آزاد اکسیژن و ملکول های وابسته به آن به عنوان گونه های فعال اکسیژن (ROS) هستند که توانایی تغییرات اکسیداتیو در سلول را دارند.

۱۳۹۳۰۴۳۰۱۹۳۷۵۷۸۷۰۳۲۶۰۱۱۴

اشعات مودم های وایرلس معمولی که اکثر ما در خانه داریم می تواند آغاز کننده ROS در بدن ما باشد. تحقیقات نشان می دهد که ۲۰ دقیقه استفاده از تلفن همراه در روز می تواند خطر ابتلا به نوعی تومور مغزی را تا سه برابر بیشتر کند و اگر این استفاده به یک ساعت افزایش یابد این خطر به ۵ برابر افزایش پیدا می کند. بنا به گزارش انجمن سرطان، ۱،۸۲۰ استرالیایی (۱،۰۸۰ مرد و ۷۴۰ زن) هستند که تشخیص سرطان مغز در آن ها داده شده است و متاسفانه این آمار در تمام جهان هر روز افزایش پیدا می کند. کودکانی که از تلفن همراه استفاده می کنند به علت اینکه در مرحله حساس بیولوژیکی به سر می برند و در برابر فاکتور های خطرناک واکنش بیشتری نسبت به بزرگسالان نشان می دهند در معرض خطر بیشتر مشکلات مغزی و سرطان در کل دوران زندگی شان هستند.

آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) شواهدی را به دست آور ده که می گوید RFR (اشعه های رادیویی و مایکروویو) احتمالا عامل اصلی سرطان است. افزایش چشمگیر سرطان در ۳۰ سال اخیر و همچنین افزایش اشعه های مایکروویوی و تلفن های همراه احتمال رابطه این دو را با یکدیگر تقویت می کند.